Avatar billede nilla Nybegynder
01. januar 2004 - 13:12 Der er 6 kommentarer

program kører under winxp pro UK men ikke under winxp pro DK

Jeg har to computere med winxp pro, den ene UK ver. den anden DK ver.
Et program, der kører problemløst under UK versionen kan ikke afvikles under DK ver. Er der nogen der har en løsning??
Programmet har tidligere kørt på begge maskiner under win2000.
Jeg har forsøgt med alle kompatabilitets tilstande.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. januar 2004 - 13:21 #1
1 => hvilket program er det?
2 => Kommer der nogle fejl, eller noget når du prøver programmet under den winXP DK?
Avatar billede nilla Nybegynder
01. januar 2004 - 13:37 #2
Programmet hedder samtal2000, det er et kommunikationsprogram til handicappede.
Programmet fungerer under alle andrre versioner af windows.
Der kommer en box frem som fortæller der er genereret en fejlrapport - og om jeg vil sende den til microsoft.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. januar 2004 - 13:39 #3
den WinXP uk, er den mere opdateret end den DK (her tænker jeg på services packes og windows update)
Avatar billede hrc Mester
01. januar 2004 - 15:20 #4
De to maskiner kan rigtignokn være forskelligt opdaterede. Er de lige opdaterede fra www.windowsupdate.com?

Når programmet dør og Windows kommer med sin fejlmeddelelse, hvilket modul er det som gåer ned? Det er sandsynligvis et DLL (i \windows\system32) hvor du så kan kontrollere versioner via egenskaber/properties, den danske og engelske version respektivt.

Hvis der er forskel (og den engelske er den nyeste) så prøv evt. hack'et at kopiere den over på den danske. Gem den danske version! Hvis DLL-filen er lavet af Microsoft så er det nok sikrere at besøge www.windowsupdate.com i stedet.

Er programmet installeret på begge maskiner? Det jeg mener er: Der er mange der tror man kan kopiere et programkatalog fra en maskine til en anden. Kan se, at du kommenterede et Delphi-spørgsmål andetsteds på Eksperten, så du kender nok rumlen mht. installation af programmer - men det kunne jo være.
Avatar billede nilla Nybegynder
01. januar 2004 - 15:54 #5
Begge maskiner er fuldt opdateret og programmet er korrekt installere.
Avatar billede hrc Mester
01. januar 2004 - 19:57 #6
Grrr. Hvad er det så at Bill G. og co. (eller samtal2000 - det kan jo være) sidder og laver???

Har du navnet på det modul der dør?