Avatar billede nomak Nybegynder
30. december 2003 - 23:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

simpel, men effektiv mail løsning

Hej E! Søger en mail løsning til administrering af brugere nemt og bekvemt således de ikke behøver at blive tilføjet som brugere til hele systemet.. Dog skal den helst ikke kræve at jeg er professor for at sætte det op... så går det jo først galt :S

På forhånd tak
Nomak
Avatar billede simonvalter Praktikant
30. december 2003 - 23:15 #1
http://www.tnpi.biz/internet/mail/toaster/

følg den til punkt og prikke og så skulle det ikke være noget problem at sætte den op.
Avatar billede simonvalter Praktikant
30. december 2003 - 23:17 #2
det var et svar ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
30. december 2003 - 23:17 #3
ups.
Avatar billede simonvalter Praktikant
30. december 2003 - 23:23 #4
her er en guide hvor du får lidt mere indsigt i hvad der sker

http://freebsd.qmailrocks.org/install.htm

og du kan selv vælge de ting fra du ikke vil bruge.
Avatar billede simonvalter Praktikant
30. december 2003 - 23:25 #5
det skal lige siges at sætte en mailserver op kan være en stor opgave og det kan også gøres meget simpelt men så får du heller ikke alt den funktionalitet du måske vil have som feks qmailadmin skal der arbejdes for det.
selv om jeg har sat mailserver op mange gange så går der hurtigt 2-4 dage før det spiller ordenligt med antivirus/spamassasin/rblsmtp/snmp moitors etc.
Avatar billede simonvalter Praktikant
30. december 2003 - 23:26 #6
og selv om der findes guider til det så skal du helst kunne foretage fejlhåndtering selv da det ikke er sikkert guiden precis passer på dit system.
Avatar billede nomak Nybegynder
05. januar 2004 - 17:27 #7
takker for de gode svar.. bøvler stadig med at få det til at virke, men skriver lige når jeg er kommet videre :)
Avatar billede nomak Nybegynder
05. januar 2004 - 18:45 #8
kan ikke starte qmail :-/ qmail.sh er også tom.. prøver jeg "qmail start" siger den at kommandoen ikke findes.. skal det konfigureres eller noget først?
Avatar billede nomak Nybegynder
05. januar 2004 - 19:03 #9
nevermind.. qmail virker nu.. videre til vpopmail