Avatar billede zaym01 Nybegynder
30. december 2003 - 18:33 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Gode råd til køb

Hey

  Jeg er en fattig studerende der gerne vil opgradere min computer og få mest for pengene selvfølgelig. Mit forslag til mainboard, cpu og ram er:

  mainboard:
  http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837970

  cpu:
  http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244578019

  ram:
  2x http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494847934  (skal køre dual)

  Det er bare mit forslag men har ikke de store evner inden for hardware så ville gerne have jeres råd.
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
30. december 2003 - 18:36 #1
Hvad skal du bruge den til?
Skal det være til krævende spil, vil den larme meget?
Hvis den primært skal bruges til skolearbejde, bør du vælge en støjsvag og de er ikke så dyre igen... er selv ved at bygge mig en når jeg nu skal igang med studiet her i begyndelsen af næste år
Avatar billede zaym01 Nybegynder
30. december 2003 - 18:38 #2
Skal bruges til skolearbejde, men også til krævende spil. Kan leve med en smule larm men ikke så den overdøver støvsugeren
Avatar billede zaym01 Nybegynder
30. december 2003 - 18:40 #3
vil mere høre om mine valg af især mainboard og ram er gode. Cpu'en har jeg fundet frem til herinde kører tilfredsstillende.
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
30. december 2003 - 18:43 #4
Jeg har valgt følgende til min støjsvage com.
1349 kr P4 2400 mhz
0296 kr Mist black silence 12dB
0895 kr GFFX5200 med TV-out, DVI-out og passiv køling
0435 kr Asus P4S8X-X SIS648
649*2kr Kingston 512MB DDR PC2700
0899 kr SmartCooler PSU 300W

Det der larmer er PSU på 12dB, og CPUkøler på 12dB + harddiske, så alt i alt kan den næsten ikke høres... man kan sove med den tændt ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2003 - 18:45 #5
Barton er jo ret udbredte.

Soltek er vel ikke deluxe motherboard, men skulle også være OK.

RAM'en er vel hverken bedre eller dårligere end så mange andre mærker.
Avatar billede zaym01 Nybegynder
30. december 2003 - 18:45 #6
kan ikke lide intel så cpu'en skal være amd. Vil bare have en vudering af det jeg har valgt..
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2003 - 18:46 #7
Det var et lidt tamt svar, men der er ikke nemt at sige noget
specifikt om så standardiserede komponeneter.
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
30. december 2003 - 18:48 #8
Tjaa.
Mainboard: Hvis du skal bruge den til spil, ville jeg nok vælge et bundkort uden onboard grafikkort, da det vil gøre det billigere og du sikkert hurtigt vil købe et andet og bedre grafikkort.
Ram: der er vel ikke så meget at sige, de forholdsvis billige så det er jo alletiders.
Kender ikke så meget til den CPU... ved bare at P4 skulle være meget stabile og så kan de ikke brænde af, derfor jeg køber sådan en til min støjsvage computer :)
Avatar billede zaym01 Nybegynder
30. december 2003 - 18:49 #9
Var ikke til dig arne men spiritusanta.....
Du gjorde hvad jeg spurgte om nemlig vuderede mine valg.
Avatar billede zaym01 Nybegynder
30. december 2003 - 18:50 #10
hvor ser du et onboard grafikkort henne
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
30. december 2003 - 18:56 #11
ups min fejl... kom til at kigge på chipsættet, der var nforce og troede det var gforce :p

Kender ikke så meget til soltek bundkort.. men efter hvad jeg kan se på tegningen, ser du ud som om det benytter sig af en aktiv køling, der vil larme.
Hvis jeg var dig, ville jeg nok vælge et ECSbundkort... da de er gode og billige, har selv et ECS bundkort til min 2ghz athlon XP
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
30. december 2003 - 18:58 #14
Men skal ærligt indrømme at jeg ikke ved så meget om Barton
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
30. december 2003 - 18:59 #15
Hvis du vil kan jeg da lige finde en liste over de komponenter jeg skal have købt mig :)
Avatar billede ird Praktikant
30. december 2003 - 18:59 #16
har lige selv købt en Barton 2500+
Avatar billede kasper76 Nybegynder
30. december 2003 - 22:45 #18
Avatar billede ymmot69 Nybegynder
30. december 2003 - 23:03 #19
Soltek laver sublime bundkort til billige penge...
http://www.soltek.com.tw/
Jeg har lige købt og samlet et amd 2500+ system for den gamle.. og det kører dejligt, og var nemt at sætte sammen...
Avatar billede ird Praktikant
02. januar 2004 - 19:35 #20
fik du svar nok