Avatar billede cyrus Nybegynder
19. januar 2001 - 09:46 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

I tvivl om køler

Jeg har bestilt et A7V+T-bird 1GHz og havde egentlig tænkt mig at smække en Super Orb på CPU\'en. Men nu er jeg kommet i tvivl efter at have læst, at nogle synes, den larmer ret meget.

Hvilken Cooler er bedst til en 1 GHz T-Bird?
Avatar billede -mystiq- Nybegynder
19. januar 2001 - 10:00 #1
umm jeg kan ikk lige huske hvad den hedder men jeg har oxo lige købt det samme bundkort med en duron procesor dog.....OC\'et til 900mhz.....jeg har derfor oxo købt en ret \"voldelig\"køler
jeg ville have købt en chrome orb køler...men den er gået ud af salg..så den jeg købte hed vist thermal et eller andet den er god nok =)

-MystiQ-
Avatar billede cyrus Nybegynder
19. januar 2001 - 10:11 #2
Super Chrome Orb\'en ER fra Thermal Take
Avatar billede tk-xylen Nybegynder
19. januar 2001 - 10:27 #3
Hvis du skal købe en køler så sørg altid for at der er masser af omdrejninger på svinet, og så skal det helst være en turbine køler.
Avatar billede tk-xylen Nybegynder
19. januar 2001 - 10:28 #4
p.s.... det er næsten umuligt at få en støjsvag, og samtidig god køler.
Avatar billede cyrus Nybegynder
19. januar 2001 - 10:36 #5
tk-xylen:
Hvilken en vil du anbefale - er Super Chrome Orb\'en god nok til en 1GHz T-bird?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. januar 2001 - 10:50 #6
Det billigste alternativ er nok Super Orb eller Chrome Orb..
Den bedste køler pt. er en NC Silverado.. specs:
http://www.webconsult.dk/computers/nc/cpu/silverado.htm
Avatar billede -mystiq- Nybegynder
19. januar 2001 - 12:04 #7
Super chrome orb er i hvertfald et godt valg...den kan helt sikkert klare at køle din cpu og den larmer ikk overdrevet slemt...og prisen er heller ikk helt slemt
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. januar 2001 - 12:14 #8
Det er da vist en smagssag om den larmer eller ej.. jeg har haft Chrome Orb i et halvt år, og nu ryger den sgu snart ud :)
Avatar billede cyrus Nybegynder
19. januar 2001 - 12:34 #9
nu var det også Super Crome Orb\'en, jeg spurgte til - andre som har erfaring med den?
Avatar billede tjmo Nybegynder
19. januar 2001 - 13:17 #10
jeg ved det cyrus.

Super orben er et perfekt køb og den larmer ikke har lige selv fået en 1000mhz t-bird med soltek bundkort og den køler perfekt ned og larmer ikke du kan billigest købe den hos www.bsmultimedia.dk
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. januar 2001 - 13:20 #11
LARMER IKKE???
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. januar 2001 - 13:21 #12
Oh well.. hyg du dig med den :)
Avatar billede cyrus Nybegynder
19. januar 2001 - 13:47 #13
xtom - men er det ikke det bedste alternativ til NC Silverado?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. januar 2001 - 13:52 #14
De to kan efter min mening slet ikke sammenlignes.. det er to vidt forskellige kvaliteter og prisniveauer.. Orb\'en ligger på omkring 120 kr. mens en Silverado er op til fire gange dyrere.
Avatar billede cyrus Nybegynder
19. januar 2001 - 14:29 #15
går ud fra du snakker om den almindelige chrome orb - men super orb\'en koster omkring 195-
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. januar 2001 - 14:33 #16
Jeg begynder snart at sukke :))

Forskellen på Chrome og Super er altså ikke voldsom. Du får faktisk bare lidt mere køler og en ekstra blæser.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. januar 2001 - 14:39 #17
Chrome Orb : 29 dBa
Super Orb : 30 dBa
Silverado : under 10 dBa (Silent Mode)
Avatar billede cyrus Nybegynder
19. januar 2001 - 15:43 #18
x-tom - du har fået mig overbevist  (har lige læst om NC Silverado). Ingen over og ingen ved siden af den
Avatar billede tjmo Nybegynder
17. februar 2001 - 07:56 #19
det må være fordi du har ekko