Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. september 1999 - 03:29 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan laver jeg half-life-agtig effekt på knapperne?

hej

prøv at kigge på http://www.amokk.dk/eksempel/knapper.gif

hvordan laver jeg det i Photoshop? jeg har eksperimenteret med inner glow, men det bliver noget lort, for der kommer kun farve på selve bogstaverne og ikke over det hele som jeg ønsker... hvordan gør jeg???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. september 1999 - 03:46 #1
det skal lige siges at jeg ikke selv har lavet ovenstående, men bare grabbet det fra Half-Life
Avatar billede jens Nybegynder
19. september 1999 - 10:45 #2
Prøv at tjekke http://www.actionxchange.com ,, de har mange gode actions,, og mon ikke der skulle være noget som du kunne bruge til overstående.

Jens
Avatar billede jens Nybegynder
19. september 1999 - 10:57 #3
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
19. september 1999 - 12:13 #4
Avatar billede jens Nybegynder
19. september 1999 - 12:31 #5
Hehe,, jeg har aldrig spillet spillet så jeg kender faktisk ikke farver og såen'

- Jens
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. september 1999 - 13:08 #6
jens, har du overhovedet sit mit gif billede? det ligner jo ikke en skid
Avatar billede jens Nybegynder
19. september 1999 - 13:12 #7
ja det har jeg da,,, det ligner ikke en skid ( altså dit billede ),, men jeg så navnet på det site og tænkte det måske var noget for dig,, jeg undskylder meget ( ZZZZZ osv.  )

Jens
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. september 1999 - 13:28 #8
hvordan fanden importerer jeg sådan en action?
Avatar billede jens Nybegynder
19. september 1999 - 13:33 #9
I det vindue hvor du har dine layers skal du vælge det sidte faneblade hvor der står actions.

Så skal du klikke på den pil der peger til højre ( er helt foroven )
så vælger du Load Action,, finder den action du har downloadet og vupti er den klar til at blive afspillet

Jens
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. september 1999 - 13:36 #10
hehe ret fed effekt.. tak for hjælpen!
Avatar billede mcsmithers Nybegynder
19. september 1999 - 17:20 #11
Hvis I nu ville have det til at ligne helt, så prøv at søge på en gut, der hedder Joe Cheng på samme site. Han har lavet den fede Neon Glow effekt. Og forresten, tak for tippet om det site :)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. september 1999 - 18:18 #12
ja den er også fed

jeg vidste faktisk ikke hvad man skulel bruge actions til men nu har jeg da set at det gør det meget nemmere at lave 100 ens knapper hehehe
Avatar billede jens Nybegynder
19. september 1999 - 18:25 #13
Jep ! og hvis du skal beskærer 100 billeder i en folder. Så tager du og indspiller en Action på eet billede. Derefter peger du actionen ( lidt forkortet ) ned i mappen, og trykker på "kør". Så kan du tage dig en kop kaffe mens du får alle dine billeder beskåret, eller hvad de nu skal have lavet.

Det sparer MEGET tid !

Jens
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. september 1999 - 18:33 #14
hehe jeg plejede ellers altid at sidde og skrive ned i en tekstfi, alt hvad jeg lavede af effekter osv, så jeg senere kunne lave nye knapper osv *G*
Avatar billede evers Nybegynder
29. september 1999 - 12:03 #15
Prøv at kigge på hjemmesiden www.deepspaceweb.com der skulle gerne ligge en action som gør at du får en half-life agtig effekt