Avatar billede faetter_br Nybegynder
30. december 2003 - 11:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Danmarkskort som eps eller andet vector format?

Hej,

Er der nogle er jer som ligger inden med overstående?

-Faetter_br
Avatar billede billen Nybegynder
30. december 2003 - 12:11 #1
Jeg tror (uden helt at vide det) at der ikke er nogen der ligger inde med det og samtidig kan give dig en kopi fuldt ud lovligt. De fleste vektorbaserede landkort jeg kender er temmelig dyre.

Er det noget du kan betale penge for?
Avatar billede staz Nybegynder
30. december 2003 - 13:41 #2
Det kommer jo an på hvor detailjeret det skal være. Du finder sikkert ikke noget som krak uden du skal punge ud med en hel del. Men Danmark har nu engang den form som Danmark har, og derfor er der ingen der kan tage copyright på et danmarkskort. Så det burde være muligt at finde et =)
Avatar billede faetter_br Nybegynder
30. december 2003 - 14:03 #3
Det eneste jeg skal bruge er det "omridset" af Danmark... Der skal ikke være nogle detaljer på, så som byer, veje osv...
Avatar billede billen Nybegynder
30. december 2003 - 14:57 #4
Hvis det er med den på, så lavede jeg faktisk selv et vektorbaseret omridskort over nepal på basis af et luftfoto jeg fandt. Hvis du kan finde et luftfoto, så kan du jo bare tegne ovenpå. (Jeg er ikke designer/grafiker/tegner men simpel programmør, men selv jeg kunne finde ud af det ;-)
Avatar billede faetter_br Nybegynder
30. december 2003 - 15:00 #5
Jo tak, det havde jeg også tænkt mig, hvis der ikke var andre der havde noget liggende.. Det var såmænd bare for at spare lidt tid..
Avatar billede oniel Nybegynder
01. januar 2004 - 03:34 #6
I pakken med grafik til Office 97 er der et vektorbaseret Danmarkskort - det er faktisk så godt lavet, at jeg har kunnet pille et enkelt amt ud og bruge i publikations-sammenhæng.
(Måske var det helt tilbage i Office 6.0 - i ekstrapakkerne på CD'en)

Jeg kan først komme til de Officepakker efter min juleferie, så et helt nøjagtigt svar kan først komme midt i januar. ;)
Avatar billede spe Nybegynder
01. januar 2004 - 18:10 #7
Avatar billede faetter_br Nybegynder
02. januar 2004 - 09:55 #8
Jeg takker....

Godt nytår