Avatar billede kim8410 Nybegynder
29. december 2003 - 23:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Rettigheder i xp

Jeg sidder ved en comp hvor jeg desværre kun har begrænset rettigheder så jeg kan ikke engang installere et spil, jeg kan ikke pt få fat i min far så han kan komme ind på min bruger og lave mine rettigheder om. Så jeg vil høre om man på en måde kan installere programmer på compen selvom man har "begrænset rettigheder" :)?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. december 2003 - 23:24 #1
Ja... log på som en bruger der har de fornødne rettigheder.

Derudover er der intet at gøre.
Avatar billede Spotgun Seniormester
29. december 2003 - 23:24 #2
Desværre - der er ikke meget at gøre, før din bruger på maskinen får tildelt administrator-rettigheder...
Avatar billede jber Nybegynder
30. december 2003 - 01:43 #3
Du kan måske går ind i fejlsikret tilstand ved at trykke F8 når du lige har staret computeren og logger på som administrator hvis der ikke er adgangskode på.
Avatar billede cp1 Nybegynder
30. december 2003 - 07:07 #4
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. december 2003 - 10:04 #5
jber, og hvorfor er det liiiige han skulle gå på i fejlsikret tilstand? :)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
30. december 2003 - 10:19 #6
fordi i xp home kan man kungå ind på administratorkonto i fejlsikret
i xp pro skal man bare gå til logonskærm, trykke 2 gange ctrl-alt-del og så udfylde brugernavn som administrator
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. december 2003 - 10:48 #7
Men sidstnævne ville være lige så effektivt...
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
30. december 2003 - 12:03 #8
jo, men vi har ikke fået at vide om det er home eller pro :-)