Avatar billede danielsan Nybegynder
19. januar 2001 - 02:33 Der er 11 kommentarer

icqphone og adsl

Howdy,

jeg kører med en helt åben konfiguration på min router og alle porte skulle for så vidt være åbne. Jeg har ingen problemer med ms gaming zone, min ftp server, i det hele taget kører systemet fint.

Jeg har installeret icq2000b og er stødt på et problem.

1. Jeg kan ringe til folk således at de accepterer, men forbindelsen bliver ikke oprettet.

2. Folk kan ringe til mig, jeg accepterer og de kan høre hvad jeg siger, men jeg kan ikke høre dem.

3.Hvis jeg ringer til ham der er koblet på min router (vi er kun 2), så fungerer det fint.

Ergo må det være noget med mine proxy/firewall/nat/ip indstillinger eller noget i den stil, som jeg skal have indstillet. Er der nogen der evt. kan komme med et forslag til hvad der er galt?
Avatar billede danielsan Nybegynder
19. januar 2001 - 02:36 #1
Jeg har forresten icq nr 39763184, kontakt mig såfremt der en som har lyst til at afprøve og evt finde en løsning på problemet.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
19. januar 2001 - 06:05 #2
Hvad ip adresse har du og hvad har han?
Hvilken udbyder har dig og din ven?
Avatar billede danielsan Nybegynder
19. januar 2001 - 08:25 #3
Udbyderen er cybercity, jeg har en åben konfiguration der er åben for alle porte, min ip er 192.168.1.2. Min ven kører med ip 192.168.1.3.
(Jeg har iøvrigt hugget world onlines konfiguration og kører med den.)

Som sagt er ovenstående problem det samme hver gang jeg prøver at ringe til nogen, det er ikke kun en jeg har problemet med.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. januar 2001 - 08:30 #4
Avatar billede handmade Nybegynder
19. januar 2001 - 10:12 #5
Hvis nikolajdu\'s løsning mod forventning ikke funker eller du ikke gider at rode med NAT, så virker RAVE 2 (www.tucows.com) på routeren uden ændringer.
Avatar billede dana Nybegynder
21. januar 2001 - 00:32 #6
ICQ
In ICQ under \"Preferences & security\", \"Preferences\" and Connections, click on \"I am behind a firewall or proxy\" then click on \"Firewall Settings\". Then select \"I don\'t have a SOCKS Proxy server on my firewall\" or \"I am using another Proxy server\". Click Next.  Click \"Use the following TCP listen ports for incoming event\" and set the TCP ports for 20000 to 20019 for the first user, 20020 to 20039 for the second user,  20040 to 20059 for the third user, etc.

OUT  UDP    4000
IN    TCP    20000  20019 for one user
OR
IN    TCP    20000  20039 for two users
OR
IN    TCP    20000  20059 for three users, etc.
Avatar billede danielsan Nybegynder
21. januar 2001 - 04:13 #7
Jeg vil ikke lyde utaknemmelig, men svaret jeg søger findes ikke blandt ovenstående. Jeg har selvfølgelig tjekket cybercity i første omgang som jo er min udbyder, naturligvis søgte jeg også et svar hos world online, jeg har Copernic2000 Pro og med forskellige søgninger undersøgt op imod 150 websites med henblik på en løsning af mit problem. Alt det gjorde jeg før jeg satte denne artikel hos Ekspert.dk.

Det eneste ovenpå som jeg ikke havde prøvet var Rave 2, men det viser akurat samme symptomer som icq2000b når jeg bruger det, det skal lige tilføjes at microsoft game voice share fungerer fint, men jeg vil meget gerne have den ICQ til at virke, siden de fleste kontakter jeg har er på den. Løsningen må være enten en lille bagatel jeg har overset eller også dur mit system bare ikke til at bruge Icqphone.

Her er mine oplysninger endnu en gang.

1.ALLE mine porte er åbne for trafik og alt fungerer som det skal ( undtagen ICQPHONE ).

2.Jeg kan ringe op med icqphone og folk kan accptere mit kald, men forbindelsen bliver ikke etableret.

3. Folk kan ringe til mig og jeg kan acceptere, forbindelsen bliver oprettet, folk kan høre hvad jeg siger, men de kan ikke høre hvad jeg siger.

Alt lyder lidt underligt og kan i sidste ende skyldes en fejl i Icqphone, det kan jo ikke udelukkes, som sagt er folk velkommen til at kontakte mig på icq nr. 39763184, jeg er som regel usynlig så bare skriv noget, hvis jeg er til stede skal jeg nok svare.
Avatar billede handmade Nybegynder
21. januar 2001 - 10:22 #8
Du har vel prøvet at afinstallere din firewall og så prøvet?
Jeg fik Rave 2 til at virke på den måde. Det er nemlig ikke nok bare at disable (i mit tilfælde Zone Alarm).ZA bliver ikke helt uskadeliggjort ved at disable, der kører en eller anden \"vektor\"-fidus alligevel. Det er naturligvis ikke tilfredsstillende at at måtte disable en firewall for at få dette telefonsystem til at virke, men det peger på opsætningsproblemer i firewall\'en fremfor problemer i ADSL/router. Løsningen på dette problem har jeg endnu ikke fundet - der må experimenteres med opsætningen. Fordelen ved Rave 2 i denne forbindelse er den lille grønne markør ved siden af personerne i opkaldsruden. Hvis pilen forsvinder, er der ikke hul igennem..
Hvis du finder en løsning, må du meget gerne offentliggøre den her på stedet - det samme vil jeg gøre....

Mvh
Avatar billede danielsan Nybegynder
21. januar 2001 - 11:05 #9
Øøøhhmmmm, jeg mener ikke at jeg har nævnt noget om en firewall, sådan en har jeg vist aldrig haft. Min konfiguration er total åben, enhver kan gå ind på min computer. Den grønne pil kommer også frem i Rave 2 men jeg kan stadig ikke høre et kuk af hvad de andre siger. Som sagt er det kun microsofts gamevoice share der fungerer fuldt ud, resten af taleprogrammerne viser de samme symptomer, og jeg har altså ingen firewall.
Avatar billede handmade Nybegynder
21. januar 2001 - 11:06 #10
\"Ergo må det være noget med mine proxy/firewall/nat/ip indstillinger eller noget i den stil, \"
Avatar billede danielsan Nybegynder
21. januar 2001 - 20:56 #11
Jep, du har ret, men jeg skrev firewall fordi jeg har set at mange anvender begrebet \"hardware firewall\" om en router. Min fejl, burde ikke have nævnt firewall. I øvrigt har jeg søgt som en vanvittig efter et svar, det må sq være et eller andet sted, så jeg vil søge videre.