Avatar billede rolf.w Nybegynder
29. december 2003 - 22:40 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

En ens menu på ALLE sider

Hvordan laver jeg en menu i venstre side af min hjemmesiden?
menu'en indeholder billeder med link til andre sider.
Avatar billede oliverg Nybegynder
29. december 2003 - 22:44 #1
du kan bruge php
Avatar billede zhark Nybegynder
29. december 2003 - 22:50 #2
I Frontpage bruger du rammeside, så kan du vælge en "meny" som bliver stående og evt. et logo og så en "hovedside" som altså er den sidede der skifter efter hvilket link der vælges i menuen!
Avatar billede rolf.w Nybegynder
29. december 2003 - 23:41 #3
Hvor finder jeg denne "rammeside"
29. december 2003 - 23:44 #4
I sidevisning vælger du Filer->NY, fanen Rammesider, og vælger den ønskede opdeling.
29. december 2003 - 23:48 #5
I hver af rammerne skal der efterfølgende indsættes et html-dokument.

Du kan enten indsætte en eksisterende side eller oprette en ny via de 2 knapper, der findes i hver ramme.
Avatar billede zhark Nybegynder
30. december 2003 - 00:44 #6
Her er eks. på en rammeside delt i 3 rammer, de kan så vises uden (overgang) mellem rammerne eller med kant imellem osv. Som du ser er der jo flere muligheder end den viste: http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/rammeside.jpg
Avatar billede knighten Nybegynder
03. januar 2004 - 12:58 #7
Jeg har samme problem, og er igang med at lave rammesider... Men kan det passe at jeg skal lave alle mine sider om til rammesider, altså sidde og klippeklistre det hele sammen igen.? Eller er der en nemmere udvej?
Avatar billede zhark Nybegynder
03. januar 2004 - 13:56 #8
Når du opretter en "rammeside" kan du jo vælge at linke til en allerede eksisterende side i f. eks. "main frame". Når du på menu siden linker til en side vises denne side i main frame, men du kan jo også lave link i main frame, der sås (skiftes) ud med anden side.
Avatar billede knighten Nybegynder
03. januar 2004 - 14:12 #9
oki... men det betyder at jeg skal have ligeså mange rammesider som jeg har sider uden rammer i forvejen, for at få en gennemgående menu... irriterende man ikke kan lave en ramme i index og så sige at den skal være på alle sider...
Jeg prøver.. takker. :)
Avatar billede zhark Nybegynder
03. januar 2004 - 14:44 #10
Du behøver ikke lave andet end een rammeside! F. eks. bestående af Menu, top og hovedside "index.html" nu kan du i menu linke til xxx.htm, som så vises i hovedside = "main frame", ligeledes evt. links du placerer i "top" viser siden xxx.htm i hovedsiden! Og det samme hvis du laver links i en side xxx.htm vist i main frame, så skiftes siden bare ud
Avatar billede knighten Nybegynder
03. januar 2004 - 14:46 #11
Ja... sgu da.. selvfølgelig.. Så giver det også mere mening.
Takl skal du have.