Avatar billede jkp79 Nybegynder
29. december 2003 - 14:03 Der er 19 kommentarer

Skærmbilled på tv.

Jeg har for nylig købt en pc med tvout. Jeg har ingen problemer med at få skærmbilledet med over på tvet men når man skal se film er det vindue filmen bliver vist i helt sort og filmen vises kun på pcen hvilket er ret irriterende.
Pcen er af mærket Medion.
Styresystemet er Windows XP
Skærmkortet er et NVIDIA GeForce FX Go 5300
Bios-oplysninger: Version 4.34.20.51.10
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2003 - 14:05 #1
2 muligheder;

1. sæt tv til primær skærm og monitor til sekundær

2. find det punkt under avanceret der hedder "overlay" og sæt derinde hak i "teatertilstand"
Avatar billede ird Praktikant
29. december 2003 - 14:05 #2
Avatar billede ird Praktikant
29. december 2003 - 14:06 #3
Højreklik på desktoppen og vælg properties.
Tryk Settings
Tryk Advanced
Tryk Displays
Tryk TV
Tryk Format
Vælg PAL B (den vi bruger i DK)
Avatar billede ird Praktikant
29. december 2003 - 14:07 #4
det var et svar :)
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2003 - 14:08 #5
ird >> filmen blev sort - outputtet blev ikke sort/hvid...
Avatar billede c-holst Novice
29. december 2003 - 14:09 #6
og så skal du huske ikke at gøre skærmbilledet større end 800X600. så bliver billedet for stort til tv skærmen.
Avatar billede ird Praktikant
29. december 2003 - 14:11 #7
Troede det var det han mente
Avatar billede ird Praktikant
29. december 2003 - 14:11 #8
opløsning/refres rate ned til 800x600@60hz en god ide ja
Avatar billede c-holst Novice
29. december 2003 - 14:11 #9
men når det er filmen der bliver sort og resten er i farver, er det som regel også her problemet ligger. I refererer som jeg ser det til samme element i driversoftwaren, men i geforcekortene hedder vist ikke theatermode. Men det handler om at få aktiveret overlay på den sekundære skærm
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2003 - 14:11 #10
c-holst >> ikke nødvendigvis. Langt de fleste nyere grafikkort kan sagtens tilpasse outputtet selvom du kører 1024x768
Avatar billede c-holst Novice
29. december 2003 - 14:14 #11
ja, men skal man så ikke gøre det internt i driversoftwaren, og under noget med devicesettings finde noget med resolutions. Virker det også hvis du i de alm. skærmegenskaber sætter den højere.
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2003 - 14:18 #12
kommer an på grafikkort - mit gamle duer minus til tv-out - hvorimod det nyeste gør alt jeg vil have det til næsten uanset hvor meget jeg piller :)
Avatar billede ird Praktikant
29. december 2003 - 14:22 #13
http://www.digitalempire.frac.dk/

Læs denne side der er meget guf om disse ing
Avatar billede c-holst Novice
29. december 2003 - 14:26 #14
skulle vi ikke vente på lidt respons fra spørgeren inden vi fortsætter med at øse på?
Avatar billede jkp79 Nybegynder
29. december 2003 - 20:38 #15
Hej og tak for alle svarene. Da det er en bærbar pc kan jeg ikke skifte stikkene. Og det stik jeg bruger er et s-videokabel og selvom jeg sætter phonostik til tvet virker det ikke. Der er en speciel knap på pcen til at sende signal til tvet. Det virker sådan set
Avatar billede jkp79 Nybegynder
29. december 2003 - 20:53 #16
Blev lige afbrudt... Det virker sådan set fint nok undtagen lige når man skal se film. Skærmbilledet vises også på tvet men det vindue filmen vises i er bare sort på tvet men filmen vises på pcen. På min gamle gjorde jeg som ird skriver med at højreklikke osv men det er slet ikke det samme på denne her. Såvidt jeg kan se er det nemlig kun til hvis man har en ekstern skærm med et rigtigt monitorkabel.
Og i skærmindstillingerne kan jeg ikke lige umiddelbart finde noget der hedder overlay...
Avatar billede follmann Novice
29. december 2003 - 21:53 #17
Prøv at tage et kig under avanceret instillinger i din egenskaber for skærm. Kig da på fanebladet for dit GForce. Du skulle så i nView instillingerne kunne finde noget der hedder "Fuldskærmsvideo", der er der noget der hedder "enhed i fuld skærm", vælg der sekunder skærm. Det gør at den sætter dine film op til fuld skærm og så skulle du undgå det sorte felt.
Avatar billede c-holst Novice
24. marts 2004 - 21:29 #18
hvordan går det så
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
21. september 2006 - 19:35 #19
Det ville være god ide hvis du fik afsluttet dine spørgsmål. :-D
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar