Avatar billede bo_t_holm Nybegynder
29. december 2003 - 12:58 Der er 7 kommentarer

Defekt EL - radiator !

Hej alle

Jeg har en el-radiator hvor knappen som man regulere varmen er gået i stykker. Så jeg skiftede den ud med en af de andre radiatore fra huset som er magen til.
Problemet er at efter ca. 10 min. brug på svag varme går al strømmen i huset uden at man røre ved noget.
Hvad gør jeg?

Vh Bo
Avatar billede bredker Nybegynder
29. december 2003 - 13:02 #1
der er en overgang et sted i radiatoren , er det en ældre radiator er det mest sansynligt at det er varmelægmet der er slidt op , det kan også være hvis du ikke har fået sat kontakten rigtigt i
har du kontroleret model nummeret er ens , de kan godt se ens ud , men være forskellige inden i
Avatar billede bo_t_holm Nybegynder
29. december 2003 - 13:15 #2
bredker > stikket sidder ordentligt i. Vil lige nævne at jeg har prøvet med 2 radiatore og præcis samme resultat de går ned efter ca. 10 min. og al strømmen i huset går. Og det er samme model radiator
Avatar billede bredker Nybegynder
29. december 2003 - 13:16 #3
er det hfi relæet der ryger eller en sikring
Avatar billede fromsej Praktikant
29. december 2003 - 13:53 #4
Defekt varmelegeme, det passer med at det bliver så varmt det når ud at røre ved noget det ikke skal røre ved.
Kassér den radiator.
Avatar billede bo_t_holm Nybegynder
29. december 2003 - 14:03 #5
bredker> det er barerelæet der slår fra, men en gang røg der en sikring.

fromsej > det kan ikke passe at begge radiatore er defekte, dem jeg teste virkede fint der hvor de før sad.
Avatar billede bredker Nybegynder
29. december 2003 - 14:23 #6
så er der vel rystet noget løst da du roede med dem , som har udløst det hvis de aligevel lå lige på grænsen til at bryde ned
men ellers lyt til fromsej , han er eliktrikker til daglig
Avatar billede fromsej Praktikant
29. december 2003 - 20:24 #7
Bare relæet der slår fra, så er det jo helt tydeligt at der er noget der går ud og rører ved metallet på radiatorerne, det behøver kun at være den ene af dem, prøv en af gangen.
Var der HFI afbryder der hvor du pillede dem ned, og var de jordede?