Avatar billede brsbrs Nybegynder
29. december 2003 - 12:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

cdralw2k kunne ikke findes

Når Windows NT starter op, kommer følgende fejl: cdralw2k kunne ikke findes.

Nogen der kan hjælpe med denne?
Avatar billede popsy Novice
29. december 2003 - 12:50 #1
Feilmeldingen fjernes ved å gå inn i Innstillinger, Kontrollpanel under Enheter.
Her finnes en enhet, Cdralw2K, som må stoppes og under Oppstart settes til Deaktivert.
Deretter mål maskinen startes på nytt.

Ovenstående artikkel gjelder for følgende operativsystemer: Windows NT
Avatar billede popsy Novice
29. december 2003 - 12:51 #2
Hmm, bruger du roxio easy cd cd creator?
Avatar billede cp1 Nybegynder
29. december 2003 - 12:51 #3
Avatar billede brsbrs Nybegynder
29. december 2003 - 12:55 #4
> popsy

Jeg har godt set den side, hvad mener de med enheter? Er det ikke serviceprogrammer? Her er der ikke noget som hedder cdralw2k.
Avatar billede brsbrs Nybegynder
29. december 2003 - 12:56 #5
> cp1

Hvad skal jeg gøre med den fil?
Avatar billede popsy Novice
29. december 2003 - 12:57 #6
brsbrs> Jeg sidder selv foran xp, så jeg kan ikke lige se hvad tingene hedder i NT's kontrolpanel desværre.
Avatar billede popsy Novice
29. december 2003 - 13:01 #7
SPECIAL NOTE:  Once Media Player 7.1 has been installed on NT4 you will
receive a notice upon start-up that a service or driver has failed upon
start-up.  The driver is CDRALW2K.SYS.  Microsoft reports in their Knowledge
Base that this is due to the fact that Media Player 7.1 is not supported
in NT4.  The actual file can be found on the Creative Labs site
(www.creaf.com) if you feel you must load the file to stop the error -
instead of just clicking OK and having a fully functional MP 7.1, save
for CD burning.  Media Player does not burn CD's well anyway - it is
better to use another program such as NTI CD Maker, Nero, Easy CD, etc -
with my personal favorite NTI CD Maker that while simplistic in terms of
GUI works better for pure CD burning under NT4.

Fra http://www.pppr.sk/rainbow/wmp71wnt.txt
Avatar billede brsbrs Nybegynder
29. december 2003 - 13:23 #8
Hvor skal filen kopieres hen? I Windows/sys32, eller?
Avatar billede cp1 Nybegynder
30. december 2003 - 14:23 #9
det lyder som et godt forslag :)
Avatar billede brsbrs Nybegynder
30. december 2003 - 14:28 #10
Jeg afinstallerede Media Player, og så forsvandt fejlen, kan i ikke afgive nogle svar, så jeg kan dele nogle point ud?
Avatar billede popsy Novice
30. december 2003 - 14:38 #11
svar :)
Avatar billede brsbrs Nybegynder
30. december 2003 - 15:25 #12
Takker for hjælpen!