Avatar billede hedemora Nybegynder
29. december 2003 - 12:11 Der er 2 kommentarer

Opsætning af hjemmenetværk under Xp og W2000 på flere adresser

Hvordan får man nedenstående til, at virke i hjemmenetværk med fil- og printerdeling - på en enkelt måde (navnlig lokation A og B)?

Jeg har fire fysiske lokaltioner/adresser:

Lokation A. Består af et "netværk" af tre PC'er via en Switch Box til Bredbånd via TDC. En XP prof. LapTop (med pc- og firmadomæne). En W2000 LapTop, en XP prof. stationær PC (med pc- og firmadomæne), samt en HP 6110 all-in-one printer. TDC foreslår en Routerløsning, men vil det virke pga. domænenerne?

Lokation B. Består af et "netværk" af to PC'er. En XP prof. LapTop(med pc- og firmadomæne)(den samme som i A). En W98 stationær PC, og en printer koblet på stationær PC. Bredbånd via TDC.

Lokation C. Består af en XP prof. LapTop(med pc- og firmadomæne) (den samme som i A), samt en HP L4 laserjet. Bredbånd via TDC. Ingen problemer her, men med i beskrivelse for helhedens skyld.

Lokation D. Består af en XP prof. LapTop(med pc- og firmadomæne) (den samme som i A) koblet op på firma netværket. Ingen problemer her, men med i beskrivelse for helhedens skyld.
Avatar billede zups Nybegynder
04. januar 2004 - 16:58 #1
TDC foreslår en Routerløsning, men vil det virke pga. domænenerne?
Ja det vil virke, kun et spørgsmål om opsætning med ved at tdc er flinke nok til at hjælpe med det...
`
Hvis jeg må forslå noget så få sat VPN op, på routeren på alle lokationer... Dette vil jo kræve en router alle steder, men hvordan har du ellers tænkt dig at køre et domain over internettet? Hvordan er du koblet op på firma netværket hvis du ikke bruger VPN?
Avatar billede hedemora Nybegynder
04. januar 2004 - 20:06 #2
Tak for dit svar!

Hvis jeg må forslå noget så få sat VPN op, på routeren på alle lokationer... Dette vil jo kræve en router alle steder, men hvordan har du ellers tænkt dig at køre et domain over internettet?

Dit spm.: Hvordan er du koblet op på firma netværket hvis du ikke bruger VPN?
Mit svar: Jeg er koblet op på firmaets netværk (lokation A, B og C) via VPN på de to XP PC'er. Lokation D er direkte via et stik i væggen til firmaet netværk.

Mit spm.: Lokation C og D er jo henholdsvis en stand alone løsning og en direkte opkobling til firmaets netværk via et stik i væggen. Jeg år ud fra, at du kun foreslår en Router på lokation A og B!?

Hvis Ja:

Mit spm.: Hvordan opretter jeg så VPN på de resterende PC'er (W2000 og W98)?
Mit spm.: Kan jeg genanvende den eksisterende VPN på de to XP PC'er?
Mit spm.: Hvad siger din erfaring dig. Hvor får man den bedste praktiske rådgivning hos TDC?

Mvh.

Jørgen