Avatar billede nocs Nybegynder
29. december 2003 - 12:09 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hvordan man reklamerer

Jeg har lavet et mindre website og (som så mange andre) synes jeg det er årets bedste idé :)

Mit spørgsmål lyder så hvordan jeg bedst muligt gør reklame for dette website. Et svar kunne selvfølgelig være at blive optaget i søgemaskiner og derefter måske få bannerplads på websites med relevant kundegrundlag, men er der andre muligheder mon...
Avatar billede nse Nybegynder
29. december 2003 - 12:19 #1
Har du nogen penge til rådighed?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2003 - 12:19 #2
Reklamer på TV2 er ret effektive. Eller sagt på en anden måde: hvad er dit budget?  ;)
Avatar billede nocs Nybegynder
29. december 2003 - 13:07 #3
Et mindre website, så reklamebudget er max 1000 pt.
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
29. december 2003 - 13:24 #4
Det kommer meget an på:

hvilken målgruppe du henvender dig til (alder, køn, interesse mm.)
Hvis du fx solgte noget IT kunne du tilbyde en populær netcafe et eller andet mod at de hang dit banner op derinde eller du kunne få et par smarte unge piger og drenge til at uddele slikkepinde, med din adresse klistret på emballagen, et sted hvor der kommer mange mennesker etc.

Der er tusindvis af muligheder derfor er det vigtigt at du allerførst overvejer: "Hvilket image skal mit firma have?"
For det er i virkeligheden det reklamerne 8og reklamernes indhold) afspejler

Det er svært at komme med noget mere fyldestgørende når vi ikke ved mere om det projekt du beskæftiger dig med...
Men hvis du kan give et hint om hvilket område du arbejder så kan det være jeg kan finde på en bedre ide :)

/Christian
Avatar billede nse Nybegynder
29. december 2003 - 13:38 #5
Når budgettet er på 1000kr vil jeg anbefale dig at finde nogle hjemmesider som henvender sig til samme målgruppe som din, og lave nogle aftaler med dem.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2003 - 13:40 #6
https://adwords.google.com/select/ er faktisk også ret effektivt og lidt billigere end TV2 ...
Avatar billede nse Nybegynder
29. december 2003 - 14:02 #7
Adwords er rigtig godt, fordi du selv kan styre, hvor mange penge du vil give pr. klik og hvor stort budgettet skal være pr. dag.
Avatar billede nocs Nybegynder
29. december 2003 - 15:05 #8
togsverd1985 .= Min målgruppe er faktisk alle, men kun når folk har fødselsdag. Så alder og køn er bredt, og interesseområdet er fødselsdag.

nse .= Vel det samme som jeg har skrevet i starten.

erikjacobsen .= Lyder som en rigtig god idé som jeg vil kigge nærmere på.
Avatar billede spiritusanta Nybegynder
29. december 2003 - 15:07 #9
Kunne vi ikke få lidt atvide om websitet... måske et link ;)
Avatar billede webcreator Nybegynder
29. december 2003 - 15:21 #10
Ja, jeg bliver da også helt nysgerrig :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2003 - 15:26 #11
Vi kan jo bare søge på "fødselsdag" på google om 15 minutter  -  så ser vi det vel *g*
Avatar billede nocs Nybegynder
29. december 2003 - 15:33 #12
Ville selvfølgelig gerne smide en url så mine første besøgende kunne komme forbi og måske give et godt råd med på vejen. Men men men... Jeg vil lige have købt domænet det skal op på (er på et midlertidigt) inden det skal vises :)

Tror heller man skal søge på fødselsdag for at finde siden. Der vist proppet nok i forvejen...
Avatar billede nocs Nybegynder
29. december 2003 - 15:34 #13
EDIT: ... heller IKKE man...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2003 - 15:40 #14
Du har ret at der er mange betalte annoncer på google under "fødselsdag". Men
prøv så "fødseldag" - altså med en stavefejl. Du er vel ligeglad med om folk
kan stave, bare de bruger penge hos dig (eller hvad det nu er du vil). Så at
have betalte annoncer for simple stavefejl er faktisk et godt (og i dag gratis) trick -
det er også typisk meget billigere pr. click.
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
29. december 2003 - 18:10 #15
Når det henvender sig til så mange mennesker kan du jo reklamere med det overalt. Du kan lave foldere og brochurer (gerne også en eller anden lille gave) som deles ud alle mulige offentlige steder: i tog, bus, på strøget, til en superligakamp osv.

Det er også en god ide at snakke med nogle restauranter eller pubs/barer hvor der kommer mange mennesker... der sidder folk jo tit og glor rundt i lokalet så der ville det være smart at hænge noget reklameværk op.

Eller lav en masse klistermærker og sæt dem alle mulige steder.

Selvfølgelig er websites/bannere og internettet generelt også en billig måde at reklamere på, som erikjacobsen og nse kommer med mange specifikke forslag om, men jeg tror at de fleste finder et site mere troværdigt hvis de har hørt om det før og ikke bare ser et eller andet banner inde på en side. Jeg tror egentlig det på en måde er en dårlig værdi man skaber for sit navn ved at reklamere med internetbannere for det er lidt for upersonligt og det siger ikke folk nær så meget... men hey det er dog en billig måde at sprede navnet på :)

/Christian
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
02. januar 2004 - 17:21 #16
Røsponz?
Avatar billede nocs Nybegynder
04. januar 2004 - 08:16 #17
Kom til at give togsverd1985 alle pointene selvom jeg var under "Avanceret pointgivning". Er det stadig lovligt at oprette et tomt spm. med 100 point til erikjacobsen, bare samlet point mængde er =<200 ?
Sikke noget hø :/

Har fået fat i domænet, men nu synes jeg at siden ikke ser ud som den skal. Brugervenligheden er ikke helt i top :8(
Giv mig nogle dage og der kommer et link...

Tak for svarene. Kan sagtens bruge dem :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. januar 2004 - 09:29 #18
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
04. januar 2004 - 16:13 #19
skal jeg oprette et til de andre hvor vi deler points?

/Christian
Avatar billede nocs Nybegynder
05. januar 2004 - 03:36 #20
Hvis erikjacobsen ikke vil have point (men et stort tak, som er givet!) synes jeg ikke der er andre end togsverd1985 der skal have point.
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
05. januar 2004 - 22:48 #21
ok men jeg takker også :)

/Christian