Avatar billede jepzer Nybegynder
29. december 2003 - 11:24 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

kan ikke lukke min PC uden at tage strømmen

Når jeg vælger at lukke min maskine (XP) bliver den næsten færdig, men fryser så, og jeg bliver nødt til at tage strømmen. Når jeg igen "tilsætter" strøm starter min maskine fint op. Deb kører dog lidt langsomt og hvis jeg går ind i task manager kan jeg se at "SYSTEM" konstant tage 95-98% af CPU.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at løse dette?
Avatar billede arlet Juniormester
29. december 2003 - 11:29 #1
Du er sikker paa at det ikke er aktiv systemprocess, der er oppe paa 95/98%

For ellers skal vi igen med at tjekke for snavs!!!
Avatar billede jepzer Nybegynder
29. december 2003 - 11:35 #2
det er system der bruger alt energien. Den der hedder "system Idle Process" er helt i bund!!!
Jeg har installeret diverse ting og sager fra spywarefri.dk og har fjernet en masse snask. (der er også en del jeg ikke har fjernet fordi jeg er i tvivl om det er noget jeg skal bruge) Er lidt computer mongol!!!!
Avatar billede arlet Juniormester
29. december 2003 - 11:35 #3
For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :         http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

Du må ikke fixe noget selv. Når vi har tjekket loggen igennem fortæller vi dig hvad du skal slette..

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede jepzer Nybegynder
29. december 2003 - 11:37 #4
1000 tak. Jeg sidder ikke i nærhede n af min maskin og kan først komme til den i aften, hvor jeg vil prøve
Avatar billede arlet Juniormester
29. december 2003 - 11:39 #5
Helt i orden, du vender bare tilbage
Avatar billede jepzer Nybegynder
29. december 2003 - 22:47 #6
Her kommer det!  Undskyld tidspunktet:
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 22:44:54, on 29-12-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Sygate\SPF\Smc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\qttask.exe
C:\Program Files\Winamp\Winampa.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\evntsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Program Files\sizer\sizer.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Avsynmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\VsStat.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Vshwin32.exe
C:\Program Files\Common Files\Network Associates\McShield\Mcshield.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Avconsol.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Webscanx.exe
C:\Documents and Settings\madsen\Desktop\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.smidtogmadsen.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = http://www.fastwebfinder.com/hp.php
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: Popup Manager - {08E74C67-99A6-45C7-94DA-A397A8FD8082} - C:\Program Files\Popup Manager\PopupMgr_1.0.1.5.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] C:\WINDOWS\System32\qttask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Program Files\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\evntsvc.exe -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - Startup: Shortcut to sizer.lnk = C:\Program Files\sizer\sizer.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: MSupdater.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20020323/qtinstall.info.apple.com/qt505/us/win/QuickTimeInstaller.exe
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37583.0392824074
O16 - DPF: {CA034DCC-A580-4333-B52F-15F98C42E04C} (Downloader Class) - https://www.stopzilla.com/_download/Auto_Installer/dwnldr.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede arlet Juniormester
29. december 2003 - 22:57 #7
Løber den lige igennem
Avatar billede jepzer Nybegynder
29. december 2003 - 23:04 #8
1000 tak.  Tørner ind. Har haft en hård dag
Avatar billede arlet Juniormester
29. december 2003 - 23:07 #9
Velbekommen. Husk at lukke spørgsmålet ved at accepterer mit svar i bunden af skærmen
Avatar billede arlet Juniormester
29. december 2003 - 23:08 #10
Selvfølgelig først når du har fået besvarelsen af mig*S*
Avatar billede arlet Juniormester
29. december 2003 - 23:09 #11
Der var en del snavs:
Du skal nu til at i gang med at fixe. Men først skal du lige have noget instruktion. Allerførst skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle derefter skal du åbne hijackthis. Du får herunder nogle filer som du skal fixe, det du skal gøre er at sætte en vinge ud for disse filer jeg har skrevet nedeunder. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix chekede. Efter fix skal du genstarte din computer.
Her er de filer, du skal fixe :

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = http://www.fastwebfinder.com/hp.php
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\evntsvc.exe -osboot
O4 - Global Startup: MSupdater.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.
Avatar billede jepzer Nybegynder
30. december 2003 - 07:39 #12
Hej Arlet

Her er den nye fil

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 07:36:26, on 30-12-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Sygate\SPF\Smc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Avsynmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\VsStat.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Vshwin32.exe
C:\Program Files\Common Files\Network Associates\McShield\Mcshield.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Webscanx.exe
C:\Program Files\Network Associates\VirusScan\Avconsol.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\qttask.exe
C:\Program Files\Winamp\Winampa.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Program Files\sizer\sizer.exe
C:\Documents and Settings\madsen\Desktop\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.smidtogmadsen.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: Popup Manager - {08E74C67-99A6-45C7-94DA-A397A8FD8082} - C:\Program Files\Popup Manager\PopupMgr_1.0.1.5.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] C:\WINDOWS\System32\qttask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Program Files\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - Startup: Shortcut to sizer.lnk = C:\Program Files\sizer\sizer.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {41F17733-B041-4099-A042-B518BB6A408C} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20020323/qtinstall.info.apple.com/qt505/us/win/QuickTimeInstaller.exe
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37583.0392824074
O16 - DPF: {CA034DCC-A580-4333-B52F-15F98C42E04C} (Downloader Class) - https://www.stopzilla.com/_download/Auto_Installer/dwnldr.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede arlet Juniormester
30. december 2003 - 08:44 #13
Så er du ren og kan aktiver din systemgendannelse igen

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende freeware programmer :
Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmerne, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, Du kan følge med hvornår programmet sidst er opdateret nederst på www.spywarefri.dk.

Det er meget vigtigt at du også holder dit windows og IE opdateret.

du skal lige sørge for at få lukket Dcom. Her kan du se hvordan du skal gøre det : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.
Avatar billede jepzer Nybegynder
30. december 2003 - 08:53 #14
sover du aldrig??!!?!?!

1000 tak for din hjælp. Det er rart at vide at jeg nue re "clean"

Jeg kan stadig ikke lukke min maskine! Og det virker som om den bliver langsommere og langsommere. Kan man nogle steder se hvad det er for nogle processer/programmer der bruger al min CPU udover at der i Task Manager bare står "System"
Avatar billede arlet Juniormester
30. december 2003 - 08:56 #15
Prøv at kør en diskdefragmentering

Ang lukke problemet er jeg lidt tom for ideer..

Tænker lige over det og leder efter et svar..
Avatar billede espersen Novice
07. januar 2004 - 00:05 #16
smider lige en "lytter" ; giver lidt support på en maskine med samme nedlukningsproblem
Avatar billede jepzer Nybegynder
07. januar 2004 - 13:54 #17
Ved ikke rigtigt hvad det betyder, men min maskine kører via samme hub som den maskine jeg har med hjem fra arbejde (VPN) og i går da begge maskiner kørte samtidig kunne jeg pludselig lukke min maskine igen og jeg har får min proessor kraft tilbage!!!! Jeg prøvede at genstarte et par gange, hvor jeg havde frakoblet min arbejdsmaskine og det ser ud til at det virker nu!! ER der nogen der har en idé om hvad det kan være?