Avatar billede Slettet bruger
28. december 2003 - 17:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får man fat i tv-programmer?

Jeg er ved at lave et site, hvor man skal kunne se dagens tv-programmer suppleret med brugernes kommentarer.

Hvordan får man fat i en oversigt over tv-programmer?
Avatar billede tdkt Nybegynder
28. december 2003 - 19:22 #1
det kan man mange steder, bare søg ude i google.com, tror der er noget der hedder tv guiden, som har samtlige kanaler med dagens programmer.

ellers er der jo altid tv2.dk de har samme mulighed.

håber det kan hjælpe dig
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2003 - 21:22 #2
Jeg må jo nok ikke tage TV2s data og genpublicere det. Det kunne jo være at TV2 så lavede deres format om, og så ville jeg være på den. Og det ville nok heller ikke være lovligt.

Spørgsmålet går på, hvor man kan få de originale data.
Avatar billede tdkt Nybegynder
28. december 2003 - 21:29 #3
hmm tja, jeg ved ikke om man så skal søge om en slags "licens" for hver station man vil udgive programmer for...

De originale data vil du jo under alle omstændigheder kun kunne få fra de pågældende tv stationer! det er jo ikke andre der laver det for dem...
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2003 - 22:02 #4
Jeg ved at der findes bureauer, som laver sådan noget. Se på www.rmas.dk. Men de gør det jo ikke gratis.
Avatar billede tdkt Nybegynder
28. december 2003 - 22:19 #5
du vil tjene penge på det? som jeg ser det er der ikke andet for at prøve og skrive en mail til feks. danmarks radio og høre hvordan det fungerer, og handle derefter...
held og lykke
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2003 - 22:26 #6
Der er stadig 60 point til den som kender en nemmere vej
Avatar billede tdkt Nybegynder
29. december 2003 - 00:27 #7
nemmere vej??? er det svært og skrive til en tv-station????
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2011 - 22:43 #8
lukker