Avatar billede gazzo Nybegynder
28. december 2003 - 15:20 Der er 11 kommentarer

Switch kan ikke komme på nette med alle PC'er

Hej har en switch som hedder RubyTech med 8 porte.
Hvilken er oplink port er det (1/MPR eller 1/DTE).
Jeg har sat ADSL forbindlsen i 1/MPR. Jeg har en bærbar pc som jeg godt kan komme på nette med,
den er tilslutte via en Wireless Network Access Point fra Belkin som er sat i switchen, men jeg har 2 andrer pc'er som ikke kan få forbinlse til internete.

Hvad er der galt.
Og hvad er et krydset kabel og et ikke krydset
Avatar billede leif Seniormester
28. december 2003 - 15:23 #1
Hvis det kun er en Switch skal du have x antal IP adresser af den udbyder i dette tilfælde 3, med mindre du har en Router som så fordeler forbindelse !!!

Det Access Point du har er det også en Router ????
Avatar billede chalde Seniormester
28. december 2003 - 15:23 #2
Du har formentlig 1stk fast ip.
For at bruge flere computere uden router, skal du ringe til din udbyder og bede om X antal dynamiske ip´er.

Krydset bruges bla. til at forbinde 2 computere uden switch/hub, hvor ikke krydset bruges mellem computer og swich/hub.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. december 2003 - 15:23 #3
Har du en router til internettet? Og hvis ikke, hvor mange IP-adresser har du så?
Er der lamper på switchen der lyser eller ikke lyser, når du sætter PC-ere på?
Avatar billede gazzo Nybegynder
28. december 2003 - 15:44 #4
Jeg har Tele2adsl og det er vist nok en dynamiske ip, altså en ny ip hver gang
man lokker på netet.

Nej det er ikke en router.

Ja der er lamper på switchen der lyser, de lyser alle når jeg sætter pc'ere på.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. december 2003 - 15:48 #5
med een dynamisk ip, kan du umiddelbart kun få en pc på nettet.
Det bedste råd er nok at du anskaffer dig en router: ingen begrænsninger
på antallet af PC-ere, samt en (simpel) indbygget firewall funktion.
Avatar billede gazzo Nybegynder
28. december 2003 - 15:52 #6
Ok ja så bliver jeg jo nok nødtil at købe en Router.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. december 2003 - 15:53 #7
Man kan vist også købe flere IP-adresser hos tele2, men en router bør
tjene sig hurtigt hjem alligevel.
Avatar billede kenp Novice
28. december 2003 - 16:04 #8
man har som standart 2 ip-adresser hos tele2! men normalt tager accesspoint den ene også giver den den anden til din bærbar!
Avatar billede finn_rud Nybegynder
28. december 2003 - 22:11 #9
vedr. kabel

lige = 12345678          krydset =  12345678
      |||||||| (kabel)              ||||||||  (kabel)
      12345678                      36145278
Avatar billede jv_moller Nybegynder
28. december 2003 - 23:00 #10
Hvis man ønsker 3 eller flere ip-adresser hos Tele2Adsl, kan man bare ringe og bestille dem. Det koster kun 3,-/mdr. pr. adr. Det er jo ingen herregård...!!
Det har jeg selv gjort, hvorefter jeg har 3 pc opkoplet til internettet gennem en switch.
Avatar billede gazzo Nybegynder
29. december 2003 - 12:59 #11
Ok tak til alle.
Jeg har bestilt en router.