Avatar billede bartsimpson Nybegynder
27. december 2003 - 19:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Køb af sværd

Hmmm rimeligt underligt spørgsmål, og måske lidt nørdet, men vil forsøge alligevel selv om det måske ikke har så meget at gøre med IT :)
Nogle der kender reglerne for at importere et enkelt eller 2 sværd hjem fra EU/USA ?? Taler ikke om de plastik sværd som de bruger til rollespil, men et af metal?? Det skal kun bruges til pynt (egntligt ret åbenlyst :) ) men det er dem der laver reglerne (regeringen) vel ligeglade med...
Er der nogle andre bruger der har prøvet at købe et sværd fra nettet, vil jeg gerne høre om de erfaringer også
Avatar billede peet-49 Novice
27. december 2003 - 19:07 #1
Det kræver en våbentilladelse.
Avatar billede dmcn Praktikant
27. december 2003 - 19:24 #2
Det kræver en blankvåben-tilladelse, og den burde du kunne få kvit og frit på politistationen. De kan formentlig også fortælle dig om reglerne for import af sværd.
Avatar billede lyyrchks Nybegynder
27. december 2003 - 19:31 #3
hvor får man sådan en? Er det i øvrigt muligt at få sådan en?
Avatar billede dytti Novice
27. december 2003 - 21:36 #4
Jeg har selv blankvåbentilladelse, og jeg fik den i sin tid, ved at gå ned på politistationen og søge om en.
Så vidt jeg husker, tog det en uges tid at behandle, og jeg mener ikke at kostede noget (måske 100 kr. husker det ikke:-).

Jeg mener at du skal have importtilladelse for at hente hjem fra usa
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2003 - 22:32 #5
blankvåbentilladelser er afgiftfrie, du kan ovenikøbet downloade en pdf-fil fra politiets hjemmeside, så du kan udfylde den på forhånd: http://www.politi.dk/Blanketter/P_704-23_vaabensamling.pdf