Avatar billede krohn Praktikant
27. december 2003 - 12:13 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Pc der booter om og om igen

Jeg sider med en pc der har en ny hd, når jeg så vil instalere winXP på den, og smider cdèn i drevet (nyt drev)
så kommer den godt nok op med "tryk på en tast for at starte fra cd.." og når man så gør det så booter den forfra >> Helt forfra og kommer igen op og siger "tryk på en tast for at starte fra cd.."
Bios er sat til at boote fra cd
??????
Avatar billede peet-49 Novice
27. december 2003 - 12:14 #1
Har du jumpet HD rigtigt?
Avatar billede allanchr Nybegynder
27. december 2003 - 12:19 #2
Lyder som om at den ikke kan finde harddisken
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. december 2003 - 12:33 #3
Boot på en win9x bootdisk - fdisk harddisk - formatter - prøv installation igen.
Avatar billede krohn Praktikant
27. december 2003 - 15:12 #4
Ja den er jumpet, fdisk er prøvet, der er også prøvet med både win 98se, win 2000, den kommer op med at den har fundet en Maxtor når den booter
Avatar billede peet-49 Novice
27. december 2003 - 15:45 #5
Har du andet hængt på samme kabel?
Avatar billede krohn Praktikant
27. december 2003 - 15:50 #6
Nej, jeg har en HD på IDE 1 som master, og en cdRom på Ide 2 oså som master..
Men de ser ud til at je få en win98 ind nu, køen lile ng der hedder clearHD og oprettede partution igen, og er nu kommet længre end før??? Fatter minus
Avatar billede peet-49 Novice
27. december 2003 - 15:52 #7
Det er ikke sikkert partitionstabellen, har været rigtig.
Avatar billede krohn Praktikant
27. december 2003 - 15:56 #8
Der har været prøvet med en anden nyformateret HD, og 2 gange med denne, og hvorfor vil den ikke køre instalationen, fra winXP? der bootede den jo bare om igen??
Avatar billede peet-49 Novice
27. december 2003 - 16:06 #9
XP og hardware er et land for sig.
Avatar billede krohn Praktikant
27. december 2003 - 17:16 #10
det går heller ikke. jeg flasher bios,,, skal bar lige finde en først "AK74 Rev a2"
Avatar billede krohn Praktikant
24. januar 2004 - 09:27 #11
lukker
Avatar billede peet-49 Novice
24. januar 2004 - 09:32 #12
Hvis HD er jumpet stand alone, kan du ikke hænge et andet drev på samme kabel, uden at få fejl.
Synes efterhånden, der er for mange, der accepterer sig selv, det hæver ikke ligefrem lysten til, at hjælpe.
Avatar billede krohn Praktikant
24. januar 2004 - 09:45 #13
Du må heller end gerne få de point, men der var ikke kommet noget svar fra dig, jeg lægger straks et sp til dig
Avatar billede krohn Praktikant
24. januar 2004 - 09:47 #14
Oj ja den er jumpet rigtigt, nu er der 2 mand fra et pc firma jeg kender, som har kigget på den, bundkortet er dødt
Avatar billede krohn Praktikant
24. januar 2004 - 09:50 #15
Nu er der lage et sp til dig, så kan du jo hente dem der
http://www.eksperten.dk/spm/456181