Avatar billede izyr Juniormester
27. december 2003 - 00:07 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

min lyd virker ikke

jeg har lige købt ny computer og har på min tidligere pc ikke haft problemer med at snakke med andre igennem messenger.

På den nye kan jeg ikke?!?! Jeg kører guiden og den kører fint guiden hvor jeg kan se udslaget osv. Men starter jeg en samtale kan de ikke høre mig... jeg kan fint høre dem...

Jeg bruger det i counter-strike og der virker det også fint... hvad kan der være galt...

jeg har tdc bredbånd og har kun mit modem - ingen router. Jeg har slået den indbyggede firewall fra i winXP
Avatar billede xream Nybegynder
01. januar 2004 - 14:31 #1
man kunne jo prøve at reinstall lyd kortet eller updatere ens drivere maybe det ville hjælpe.. ved ik om det gør men kunne jo være, og nogen gange skal du lige huske msn crapper har nemlig også oplevet jeg kunne høre folk men de kunne ikke høre mig.. ;)
Avatar billede alien_boy Nybegynder
01. januar 2004 - 16:13 #2
er det kun når du opretter en lyd samtale for hvis det er det så har jeg haft det samme problem så skal den anden bare oprette en
Avatar billede izyr Juniormester
01. januar 2004 - 22:37 #3
Nej, det hjalp ikke... jeg har stadig ingen lyd i Messenger uanset om jeg starter eller om den anden ende starter samtalen.
Avatar billede alien_boy Nybegynder
02. januar 2004 - 12:06 #4
ok men så kunne dig og dem du snakker med downloade skype på www.skype.com er et gratis telefon program og det har jeg aldrig haft problemer med :-)
Avatar billede alien_boy Nybegynder
02. januar 2004 - 20:45 #5
har du et firewall program
Avatar billede izyr Juniormester
04. januar 2004 - 16:28 #6
niksen, har ingen firewall somn skrevet i mit spørgsmål øverst
Avatar billede izyr Juniormester
04. januar 2004 - 16:39 #7
Skype virker....
Eyeballchat virker, men med meget forsinkelse på lyd
Men det er MSN jeg vil bruge!!!! HYYYLLL
Avatar billede alien_boy Nybegynder
04. januar 2004 - 19:08 #8
har du opdateret dine driver
Avatar billede alien_boy Nybegynder
04. januar 2004 - 19:09 #9
hakker lyden i skype eller hvad mener du
Avatar billede izyr Juniormester
05. januar 2004 - 19:25 #10
Skype virker fint, men eftersom Messenger har den feature vil jeg gerne bare bruge 1 program når jeg er vant til at bruge messenger.

Jeg har også haft afinstalleret messenger og installeret igen, men det har ikke hjulpet... jeg er dog sikker på at svaret ligger et sted i msn... jeg tror ikke den sletter HELE messenger selvom jeg bruger tilføj/fjern programmer under kontrolpanelet
Avatar billede izyr Juniormester
06. januar 2004 - 19:34 #11
nogen der ved om der findes lignende spørgsmål eller faq's til det? et eller andet... bliver snart desperat!
Avatar billede izyr Juniormester
18. januar 2004 - 16:32 #13
har sgu snart prøvet det hele...
Ved I hvordan man får MSN fjernet HELT ... har prøvet men når jeg installerer igen er alle mine settings der som de var før
Avatar billede izyr Juniormester
19. januar 2004 - 18:22 #14
op
Avatar billede chanlo Nybegynder
09. februar 2004 - 23:50 #15
bruger du webcam sammen med din lyd ?? isåfald kan du prøve at slække på billedkvaliteten så der bliver bedre plads til lyden. det virkede hos mig.
Avatar billede izyr Juniormester
28. februar 2004 - 15:46 #16
nej gør jeg ikke
Avatar billede halifax Nybegynder
29. februar 2004 - 01:09 #17
Har du også Windows Messenger på din pc? Den installeres med XP. Eller har du fjernet den HELT - det kan måske have betydning. Blot et skud.  :)

Slet Windows Messenger. Klik Start - Kør og udfør nedenstående kommando (kopier den ind)

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
Avatar billede halifax Nybegynder
29. februar 2004 - 01:11 #18
NB: MSN Messenger skal være Afsluttet forinden.
Avatar billede alien_boy Nybegynder
19. marts 2004 - 22:27 #19
kan være din mikrofon er gået i stykker
Avatar billede izyr Juniormester
16. april 2004 - 09:29 #20
nej det fungerer fint i Skype og i Counter-strike... det er kun i MSN det ikke gider virke
Avatar billede izyr Juniormester
09. maj 2004 - 15:19 #21
-Jeg har fjernet den gamle messenger...
-Min mikrofon virker fint... både i Skype og i Counter-Strike...

Jeg har tilmed lige formateret min computer og lagt det nye messenger 6.2 ind og stadig vil den bare ikke føre samtale over messenger... Det er virkelig underligt!
Avatar billede halifax Nybegynder
09. maj 2004 - 15:27 #22
Så er der kun tilbage at jeg vil anbefale dig at kontakte din Internetudbyder om problemet. Baggrund: en bekendt havde lign. problem og kontaktede sin ISP. Ved egentlig ikke hvad problemet var. Men det blev løst.
Avatar billede militz Nybegynder
22. maj 2004 - 13:05 #23
Har du fundet en løsning på dit problem?
Avatar billede izyr Juniormester
24. maj 2004 - 21:11 #24
nej... det virker stadig ikke...
Avatar billede izyr Juniormester
24. maj 2004 - 21:13 #25
halifax, tror ikke det vil hjælpe noget eftersom jeg allerede har skiftet udbyder en gang... fra TDC til Tele2... Ved begge mine brødre virker det dog, og de har TDC
Avatar billede militz Nybegynder
24. maj 2004 - 22:14 #26
Kontroller lige følgende:

Skrivebord - højreklik på netværkssteder - højreklik på LAN-forbindelse - vælg egenskaber

Er der flueben i QoS-pakkeplanlægning skal du fjerne dette.

Se om ikke det var der fejlen lå. De nye bundkort fra INTEL med tilhørende netværkskort sætter automatisk det flueben.

Militz
Avatar billede halifax Nybegynder
25. maj 2004 - 00:05 #27
Hos mig er der flueben ved QoS pakkeplanlægning - og lyd på Messenger virker glimrende med AC97 lyddevice.

militz -  Det er "modigt" at dig at stille det forslag som et "Svar"!
Og så bagefter spørge: "Se om ikke det var der fejlen lå"  -  Synes du afslører, at du ikke engang selv er sikker på dit SVAR!!
Men det kan måske være forskelligt fra maskine til maskine om der skal være flueben eller ej??
Avatar billede militz Nybegynder
25. maj 2004 - 01:04 #28
Den som intet vover... intet vinder. Med lidt over 20 kommentarer og svar, skal der jo prøves noget. Derfor mener jeg heller ikke, at du er berettiget til at komme med udtalelser om, hvorvidt jeg er sikker eller ikke sikker i mit svar.

På mit eget ABIT IC-7G med tilhørende INTEL-netværkskort var det nævnte problemløsning netop det, der skulle til for at få lyden til at fungere.

Vi kunne jo sætte os hen i fordragelighed og se om izyr får styr på lyden ved at bruge dette lille hint?!
Avatar billede halifax Nybegynder
25. maj 2004 - 16:59 #29
militz - S'følglig skal det foregå i fordragelighed. Kalder dig "modig" fordi som om, du ikke er sikker på dit eget forslag. Man skal ikke vove for at vinde, men for at hjælpe på Eksperten. Duer dit forsalg (kommentar) skriver spørger noget ligende som: "milits, dit forslag hjalp. Tak for det. Læg et svar og du får point."
Læs f.eks.:  http://expfaq.1go.dk/
"Jeg vil gerne deltage i et spørgsmål, hvordan gør jeg?
Hvis du lige har løsningen på problemet, så laver du dit indlæg som et svar.
Hvis du skal have spørgsmålet uddybet, eller bare kommer med et muligt løsningsforslag laver du det som en kommentar."
Avatar billede militz Nybegynder
28. maj 2004 - 20:54 #30
Det er vist ikke den store hastesag, siden der går så lang tid med reaktionen? Hvad siger du, Halifax?

Militz
Avatar billede izyr Juniormester
29. juni 2004 - 12:58 #31
Jeg vil skide på om det er modigt eller ej, DET VIRKEDE!!! Jeg er over lykkelig ligenu. Har haft det problem siden jeg fik computeren i november, så nu er jeg helt oppe i skyerne... hvis jeg kunne så kyssede jeg dig sgu!
:o)