Avatar billede r9 Nybegynder
26. december 2003 - 17:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CloneCD og WinXP lukker ned

Når jeg bruger CloneCD v. 4.3.1.9 fra http://www.slysoft.com/da/download.html

på en WinXP Pro maskine lukker maskinen ned idet jeg forsøger at brænde et image.

Jeg kan godt læse Cd'ed, men når jeg skal brænde imaget, så lukket winXP blot ned.

Sker hver gang.
Og på 2 forskellige maskiner (Begge winXP).

Nogen som har samme problem?
Avatar billede marzman Nybegynder
26. december 2003 - 17:51 #1
Nææ... men prøv at sætte den til at kører det som i win98....
Avatar billede zups Nybegynder
04. januar 2004 - 04:51 #2
http://www.elby.ch/en/products/clone_cd/index.html
huh? CloneCD er da blevet lukket, da det var ulovligt...

Gør mig meget mistænksom hvorfor slysoft sælger det videre? giver ikke mening?

Det der nok er problemmet anyways, er en aspi driver, windows xp laver ikke den berømte Blue screen of death, den genstarter automatisk når der sker en fejl, for at slå det fra og se fejlen, kan du trykke ind under, Start -> Settings -> Control Panel -> System, der går du ind på fannen Advanced, tryk på settings under Startup and recovery, og fjern flue benet fra Automatically restart.

Vil forslå at bruge et lovlig stykke software, som f.eks Nero burning rom...

MvH Zups
Avatar billede zups Nybegynder
04. januar 2004 - 04:52 #3
?
Avatar billede r9 Nybegynder
04. januar 2004 - 16:29 #4
Problemet er løst ved at bruge CloneCD v. 4.02.

Det er fuldstændig latterligt at CloneCD skulle være ulovligt.
Så burde samtlige brænder-programmer være ulovlige.

Der er ingen forskel på om man brænder en cd over med CloneCD eller f.eks. Nero.
Avatar billede seje_reje Nybegynder
04. januar 2004 - 16:37 #5
=> r9
nej der er ingen forskel på om du brænder en cd med Clone eller Nero, men der er forskel på den måde folk bruger programmerne på. CloneCd er beregnet til lave kopier af hele cder, hvilket er ret sjældent hvis det skal forgår efter loven.
hvor Nero er mere praktisk orienteret, det er ikke så tit du bruger CloneCd til at ferie billeder med..
Avatar billede zups Nybegynder
04. januar 2004 - 16:47 #6
Det er ikke et spørgsmål om hvad du syntes er latterligt, men hvad lovgivningen er, clonecd er blevet erklæret ulovlig da det bryder nogle regler for kopi beskyttelse.

New copyright law drives out CloneCD sheep

Due to the new legal situation we will stop the sales of CloneCD

We would like to take the opportunity to thank our customers for the long loyalty to CloneCD!
We hope that you will also be excited about our future products and remain with the most cordial greetings

Your elby team
Avatar billede r9 Nybegynder
04. januar 2004 - 16:58 #7
zups:

Ok. Fair nok.
Det vidste jeg ikke, men det ved jeg nu.

Men udfra http://www.slysoft.com/da/ kan man ikke se om det er ulovligt eller ej. Og det er derfra jeg har programmet.