Avatar billede panteren Nybegynder
26. december 2003 - 12:45 Der er 5 kommentarer

Slid på USB FlashRam

Jeg har været så heldig at få en usb flashdrive i julegave, og der står, at der kan skrives og læses på den 100.000 gange. Hvis jeg nu bruger den som en harddisk for feks. word dokumenter, som man gemmer hele tiden mens man arbejder, slider det så meget på dimsen?

Alternativet er naturligvis at kopiere den over på harddisken hver gang man kommer til en ny computer, som man skal arbejde på, men det er lidt mere besværligt.

Nogle tanker?
Avatar billede chalde Seniormester
26. december 2003 - 12:50 #1
Husk på, at du skal skrive/læse på den ca 273 gange om dagen, for at slide den ned på et år.
Avatar billede panteren Nybegynder
26. december 2003 - 12:53 #2
He, ja det kan der være noget om. Jeg har stadig Control-s siddende i fingrene fra de ustable Windows-dage, så det kan da godt være jeg kan komme derop på kort tid :O)
Avatar billede panteren Nybegynder
26. december 2003 - 12:55 #3
+ word laver autoback, så hvis puteren står tændt i 12 timer om dagen med et word dokument åbent, så alene dér gemmer den 144 gange. Med to dokumenter åbne bliver det dobbelt!
Avatar billede chalde Seniormester
26. december 2003 - 12:56 #4
Hvis du er nervøs for det, ville jeg gøre som du selv foreslog. Kopiere det til harddisken først.
Avatar billede panteren Nybegynder
26. december 2003 - 13:00 #5
Ja, det kan jeg selvfølgelig. Jeg er bare nysgerrig på, hvordan sådan en USB dims fungerer med hensyn til slid.