Avatar billede halloøj Nybegynder
25. december 2003 - 21:33 Der er 5 kommentarer

Strømafbrydelse = intet netværk?

Ja, jeg har fået et ret mystisk problem med mit netværk, det hele startede igår juleaften.
Jeg sad og hørte musik på min stationære computer, hvor alle filer streames over netværket
fra min Server. Så skete der det som der altid næsten sker en juleaften, der er alt for mange
køkkenredkskaber i gang, også gik der en sikring, og alt strømmen i huset røg.

Fint nok, strømmen vender tilbage et par minuter efter og jeg tænder mine maskiner igen.
Men så begynder problemmerne at melde sig, ingen af maskinerne kan "se" hinanden,
de ligger alle sammen i samme gruppe, men de kan ikke se hinanden. Det mystiske
er så at jeg sagtens kan komme på internettet fra hver computer. De er forbundet til en
switch(rubytech 10/100 8 port) hvor der fra uplink porten går ned til en D-link DI-604 router.
Jeg kan sagtens ping´e routeren, og få svar, fra alle computerene, men når jeg forsøger at
pinge computerne indbyrdes så får jeg en reguest timed out når jeg forsøger at pinge dem internt.

Nogen der har et løsnings forslag, jeg har forsøgt at tage stikket ud af uplink porten, for dermed
at udelukke routeren som fejlkilde, men stadig uden held.

Af operativsystem bruger jeg Windows 2000 Server og Windows XP.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
25. december 2003 - 21:49 #1
prøv at tag strømmen fra switchen et minuts tid. de har indbygget en sikring der gør sådan at der ikke sker noget med netkortene i din pc'er ved strømsvigt.
den kan genskabes hvis man tager spænningen fra den et øjeblik
det har i hvertfald hjulpet mig tidligere da der var det store strømsvigt tidligere i efteråret
Avatar billede halloøj Nybegynder
25. december 2003 - 21:51 #2
Problemmet er at jeg jo sagtens kan komme på nettet, og jeg har forsøgt at tage strømmen fra switchen.
Avatar billede -bom- Nybegynder
25. december 2003 - 23:37 #3
Jeg ville nok lige prøve at lukke/slukke alt ned igen.
så få Router og switch op igen så serveren, og så workstations.
Du siger ikke noget om, om du laver domain logon og om det går godt.
Avatar billede halloøj Nybegynder
26. december 2003 - 08:04 #4
Jeg har prøvet at slukke alt ned, switch og router virker jo tilsyneladende nogenlunde tilfredstillende. Det er bare den interne kommunikation mellem de enheder der er tilkoblet switchen der failer, dog kan de alle kommunikere med uplink porten.

Jeg bruger ikke domain logon. Det er bare en åben netværksgruppe de tilhører.
Avatar billede kenp Novice
26. december 2003 - 10:40 #5
har du prøvet at bare gå ind på oplysningerne i dit netværk også bare opdater det! ! (eller bruge repair funktionen hvis det er XP)