Avatar billede thornbech Nybegynder
25. december 2003 - 19:43 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Lexmark X73 - driver

Hej

Jeg har problemer med min printer. Der er ingen kommunikation fra PC til printer via USB-porten (version 2.0)...

Kan det skyldes, at jeg har Win2000pro på engelsk og prøver at installere en dansk driver?

På forhånd tak!
Avatar billede ird Praktikant
25. december 2003 - 19:45 #1
http://www.printer-drivers.com/drivers/78/78792.htm

prøv lige denne. Opret dig på driverguide og hent den. Gratis :)
Avatar billede espersen Novice
25. december 2003 - 19:47 #2
Jeg har bøvlte meget med samme printer hos min svigerfar !!

Hent det lille program fra Lexmark, som kan fjerne installationen
- dernæst kan du installere printeren igen.
Avatar billede ird Praktikant
25. december 2003 - 19:49 #3
Evt fjerne den via tilføj/fjern og genstart

hvad er dit styresystem
Avatar billede espersen Novice
25. december 2003 - 19:51 #4
Det vildeste link :
http://www.lexmark-europe.com/domino/html/emea/drivem.nsf/(PrinterDetached)/4920669772839E3E80256CAD00568A4A?openDocument&CTR=DK&LNG=da_DK
Avatar billede espersen Novice
25. december 2003 - 19:52 #5
IRD : den har det med at efterlade en masse i registreringsdatabasen -; derfor er det sikkert nødvendigt at bruge denne lille cleaner.
Avatar billede ird Praktikant
25. december 2003 - 20:01 #6
Kan regcleaner også :

Bør stadig ikke kunne skabe problemer at der stadig er noget i reg
Avatar billede espersen Novice
25. december 2003 - 20:04 #7
Kan kun anbefale at benytte den cleaner fra Lexmark; den løste samme problemer med manglende kommunikation fra PC til printer via USB-porten.

Ved benyttelse af Cleaneren risikeres heller ikke at lave rod med andet i registreringsdatabasen.
Avatar billede ird Praktikant
25. december 2003 - 20:05 #8
Gør du heller ikke med regcleaner *G*
Avatar billede espersen Novice
25. december 2003 - 20:08 #9
men måske får man ikke fjernet alt det der er nødvendigt?

har ikke vildt tiltro til Lexmarks printere til denne X73 - slet ikke siden de har måttet lave denne cleaner ;-)
Avatar billede ird Praktikant
25. december 2003 - 20:10 #10
Jo jo regcleaner sparker totalt numse til det fis *G*
Avatar billede espersen Novice
25. december 2003 - 20:11 #11
*G* - kan den klare en tung juleN ??
Avatar billede ird Praktikant
25. december 2003 - 20:12 #12
*LOL*

Yep bruger det selv hver eneste gang jeg har problemer med et program der gemmer sig i reg
Avatar billede thornbech Nybegynder
27. december 2003 - 23:29 #13
Jeg har nu både afinstalleret med det korrekte Lexmark-afinstallationsprogram og installeret den engleske version til Win2000pro (som er på engelsk) ... Desværre fuldfører den stadig ikke installationen, men viser billede med "Connect USB-port" ... USB stikket er prøvet i alle andre slots, men med samme resultat - også selvom de andre slots virker med andre anordninger ...
Avatar billede thornbech Nybegynder
28. december 2003 - 00:02 #14
Ird ...

Jeg har forsøgt at downloade den driver du anbefalede ... Men af en eller anden grund, så kommer der en meddelelse på skærmen om, at den filen ikke eksisterer på skrivebordet?? Og det forstår jeg ikke, for jeg har jo et ikon og det hele på skrivebordet???

Nogen der har et bud?
Avatar billede espersen Novice
28. december 2003 - 12:11 #15
hent den da hos Lexmark !
Avatar billede thornbech Nybegynder
28. december 2003 - 13:52 #16
espersen

Det er også prøvet - også uden resultat
Avatar billede espersen Novice
28. december 2003 - 14:21 #17
Har du husket at installere den iht. vejledningen ; det er noget med at den skal være slukket/frakoblet ifm. installationen ??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. december 2003 - 10:37 #18
Som Espersen skriver, må du ikke have printeren sluttet til computeren, når du installerer.

Slet det hele igen, fjern printeren fra computeren (og sluk den mindst 30 sek.), installer driveren, og når den beder dig om det, sætter du så printeren til.

Engelsk beskrivelse her: http://support.lexmark.com/cgi-perl/knowledgebase.cgi?ccs=58:4:0:94:0:0&emeaframe=&docid=ENUS3666&relevance=1

Går det galt en gang til, har Lexmark heldigvis en udemærket support på dansk: http://support.lexmark.com/cgi-perl/contact.cgi?ccs=58:4:0:94:0:0&emeaframe=

Ellers kan noget af informationerne her måske hjælpe:

http://support.lexmark.com/cgi-perl/knowledgebase.cgi?ccs=58:4:0:94:0:0&emeaframe=&docid=724&relevance=1
http://support.lexmark.com/cgi-perl/knowledgebase.cgi?ccs=58:4:0:94:0:0&emeaframe=&docid=777&relevance=1
Avatar billede thornbech Nybegynder
29. december 2003 - 17:38 #19
Kære Ole Madsen

Mange tak for dine bud på hvordan opgaven skal løses - desværre er det uden resultat... Jeg har prøvet alle dine dessiner og fulgt rådene fra support, men der er intet nyt fra "vestfronten"!

Og ja, jeg har allerede for et par uger siden kontaktet Lexmark og de arbejder også på sagen ... de kan heller ikke finde ud af det, og det var egentlig derfor jeg forsøgte denne side, da jeg her tidligere har fået hjælp til diverse programmer....

Så nu er gode råd dyre og jeg sætter min lid til flere forsøg på at løse miseren.... Please give it one more try!!!!!
Avatar billede thornbech Nybegynder
16. februar 2011 - 08:16 #20
aldrig løst