Avatar billede sommeridk Nybegynder
25. december 2003 - 19:29 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hvad betyder T&L?

Hejsa, jeg har fået et spil (Hit and Rund) hvor kravet til grafikkort er angivet T&L - er der nogen der har en ide om hvad det betyder? Jeg kan ikke få spillet til at køre, ved inst. svares "Kan ikke starte spillet, dit videokort er for gammelt". Jeg håber på at nogle her kan hjælpe.
På forhånd tak, og fortsat god jul.
Mvh Sommer
Avatar billede chalde Seniormester
25. december 2003 - 19:32 #1
Transform and lightning. En funktion dit grafikkort skal understøtte.

Hvilket er der tale om?

Prøv at opdatere driverne.

Hvis kortet er forældet (ikke understøtter t&l) er eneste løsning at købe et nyt.
Avatar billede sommeridk Nybegynder
26. december 2003 - 01:00 #2
Tak chalde. For at kunne køre spillet kræves Geforce2+, jeg overså det i første omgang. Kan du fortælle hvordan jeg finder ud af hvilket grafikkort/videokort der er i min Compaq?
Avatar billede maped Nybegynder
26. december 2003 - 01:31 #3
højreklik på skrivebordet > egenskaber og vælg så fanebladet egenskaber, så står der hvilket grafikkort du har.
Avatar billede maped Nybegynder
26. december 2003 - 01:32 #4
Undskyld fanebladet indstillinger
Avatar billede chalde Seniormester
26. december 2003 - 04:22 #5
Hent aida32 http://www.aida32.hu/download/aida32pe_388.exe
Der kan du se det.
Ellers giv mig dens navn+nummer.
Avatar billede sommeridk Nybegynder
27. december 2003 - 18:13 #6
Foreløbig tak; kan I så også sige mig om f.eks. : AGP / 64MB DDR / 2048x1536 / GeForce4 MX440- kortet kan få spillet til at køre?
Avatar billede chalde Seniormester
27. december 2003 - 20:40 #7
Det kan det godt.
Nok ikke flydende i høj opløsning (det er et forældet/sløvt kort), men jo det vil kunne få det til at køre.
Avatar billede sommeridk Nybegynder
27. december 2003 - 23:23 #8
Tak Chalde... forstår du, jeg har givet spillet "Hit and Run" i julegave, og føler mig en smule forpligtet til også at sørge for at han kan bruge spillet, hvad vil/kan du anbefale? Tak for hjælpen
Avatar billede chalde Seniormester
27. december 2003 - 23:42 #9
Det kommer an på prisen:
Under 1000kr: Geforce 4 ti4200
1000-2000kr: radeon9600pro/xt (xt er hurtigst/dyrest), geforce fx5700ultra/fx5900xt
+2000kr: radeon9800pro/xt
Avatar billede sommeridk Nybegynder
28. december 2003 - 03:00 #10
Tak for hjælpen Chalde..... det var meget venligt af dig.... men julegaven blev ligegodt en smule dyrere end jeg havde planlagt....
Avatar billede chalde Seniormester
28. december 2003 - 13:11 #11
Det kan jeg forstå. :-(
Men velbekomme. Og ellers god fornøjelse.
Avatar billede sommeridk Nybegynder
28. december 2003 - 19:18 #12
Tak du!!! Alligevel er jeg lidt frustreret...... hvordan kan man se på alle de sk... fabrikater om de understøtter det jeg skal bruge eller ej? Har kigget i dba online og der er masser af grafikkort til fornuftige priser, der er sikkert andre end dem du har nævnt der understøtter det her skide spil, men hvor skal man dog vide det fra? Jeg læste også i en annonce, at grafikkortet blev solgt da det var fejlkøb, og ikke passede til hans bundkort.... man bliver jo helt svimmel, er heller ikke interesseret i at ligge inde med en hel stabel kort man ikke kan bruge. Er der specielle begrænsninger for en Compaq Presario?