Avatar billede gittep Nybegynder
25. december 2003 - 12:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

mpeg filer på dvd-skiver

Jeg har redigeret mine hjemmevideofilm på computeren og lavet dem til mpg format. Jeg kan sagtens brænde dem som vcd-filer på cd-r skiver, men når jeg vil brænde dem på dvd-skiver går det galt, beskeden er ukendt filformat. Jeg benytter Nero 6.0 og min brænder er en NEC 1300 DVD-RW.
Avatar billede kick Nybegynder
25. december 2003 - 12:28 #1
Avatar billede soren_moller Nybegynder
25. december 2003 - 12:29 #2
Det er fordi du skal benytte et DVD Author program - dvs. du skal "forfatte" dem. Det er flere muligheder fx. TMPG DVD Author (meget enkelt - kan dog ikke det store), Ulead DVD MovieFactory 2 (MEGET brugervenligt, kan det du får brug for) og Adobe DVD encore (kan ALT - men ikke helt nemt at komme igennem). Se evt. links og guides her: www.DVDrHelp.com
Avatar billede gittep Nybegynder
25. december 2003 - 12:35 #3
Tak for hjælpen begge, men sorens svar var det fyldigste, så derfor går pointene til ham.
Avatar billede kick Nybegynder
25. december 2003 - 13:14 #4
Sikke da noget lort at skrive.....Men hvad er ikke nogen point haj.Men jeg skulle vist have haft point,hvis det skulle gå helt efter bogen men det gør det åbenbart ikke
Avatar billede norbert Nybegynder
25. december 2003 - 13:23 #5
Du kan med fordel bruge denne guide, jeg har brugt her:
http://www.eksperten.dk/spm/437804
Svcd-filer er jo mpeg-filer, men det ved du vel godt.
Desuden er sørens svar rigtigt og mere præcist end kick's svar. Men det er bare min mening.
Og så blæs da på pointene. Glæden må da ligge i, at man kan hjælpe andre, og at ens svar kan bruges ;-)
Held og lykke.
Norbert. ;-)
Avatar billede gittep Nybegynder
25. december 2003 - 13:30 #6
Helt enig Norbert!!! Jeg prøver dit links, tak for hjælpen.