Avatar billede perfi Nybegynder
18. januar 2001 - 12:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ADSL 2mbit/512bit forklaring

Hej
Jeg har fået en adsl forbindelse som jeg vil koble op til min egen server. 2mbit/512.
Hvordan fungere det rent praktisk. Er den folk der er inden på min hjemmeside der har 2mbit og det der sendes tilbage til dem der er 512? eller hvordan foregår det rent praktisk.?????
Avatar billede cult Nybegynder
18. januar 2001 - 12:16 #1
2mbit/512 skal forståes sådan at du på din maskine kan downloade med 2MBit og Uploade med 512.
Avatar billede wreck990 Nybegynder
18. januar 2001 - 12:20 #2
Al trafik ind til dig foregår med maks 2 Mbit, al trafik ud fra dig foregår med maks 512 Kbit.
dvs. at din download foregår med maks 1/4 MB i sekundet, og uploaf foregår med maks 64 KB i sekundet.

Det er kortet i telefoncentralen der bestemmer up/down hastigheder.

Håber det var svar nok :-)
Avatar billede perfi Nybegynder
18. januar 2001 - 12:38 #3
Jaaaaaaaa..........Det kan være jeg er lidt tung i lampetten her tuil morgen....
Det jeg godt kunne tænke mig at vide er at, hvis der er en masse kunder inde på min side og de forespøger i min database, er der så kun 512 til kunder den anden vej, eller er der 2mb til kunder incl forspørgsler, og kun hvis min server vil ringe til en anden server at der er 512  forbindelse imellem dem???, hvis det var 2 applicationservere vi snakkede om....???
Avatar billede trille Nybegynder
18. januar 2001 - 13:05 #4
Selve ADSL står for Asymetric Digital Subscriber Line - her er ordet \"asymetrisk\" - det vil sige at dit upload/download ratio varierer.

For den normale forbruger (surferen), afsendes (upstream) oftest en request, som har et lille overhead - derefter modtager (downstream) hele htmlsider, filer eller grafik, karakteriseret ved et stort overhead. For denne bruger vil en 2.048/512 linie være optimalt.

For en server linie er scenariet derimod anderledes: serveren modtager (downstream) en request, som har et lille overhead - derefter sender (upstream) hele htmlsider, filer eller grafik, karakteriseret ved et stort overhead. I dette tilfælde vil en 512/1.024 eller 1.024/2.048 linie være optimalt for en normal webserver, hvor hovedparten af upstream trafikken vil være HTML sider.

Ved en ftpserver vil ratioen være mere asymetrisk: en 256/2.048 eller 512/2.048 vil i dette tilfælde være passende.

Skal der være en mailserver på linien, vil trafikken være overvejende symetrisk - og linen kaldes så en SDSL - denne fåes i næsten alle udgaver fra 64/64 op til 10.480/10.480

Venligst,
Claus