Avatar billede gojelink Nybegynder
18. januar 2001 - 12:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Afsender i mail

Jeg afsender en mail fra en side med følgende kommando:

mail($email,$emne,$message,\"From: \\\"Domain.dk\\\" <email@mitdomain.dk>\");

Dette skulle gerne vise \"Domain.dk\" som afsender, men istedet står der nobody.. hvad er der galt?

Avatar billede htx98i17 Professor
18. januar 2001 - 12:04 #1
mail(\"$email\",\"$emne\",\"$message\",\"From: email@mitdomain.dk>\");

prøv lige at se om den vil skrive dit domæne med dette...

Avatar billede htx98i17 Professor
18. januar 2001 - 12:04 #2
arg, slet lige det sidste > tegn inden du afprøver
Avatar billede sorenmh Nybegynder
18. januar 2001 - 12:07 #3
så står der jo bare email@mitdomain.dk
jeg har haft det samme problem, hvis jeg nu ikke ønsker at der skal stå hvor mailen er sendt fra, så står der bare \": \" eller \"nobody\"
Avatar billede gojelink Nybegynder
18. januar 2001 - 12:09 #4
Hmm... der skal stå en afsender, men ingen  mail adr. Det burde den øverste script stump kunne, men det virker ikke.. det var mest derfor
Avatar billede htx98i17 Professor
18. januar 2001 - 12:10 #5
hm,
hvis jeg bruger følgende kode:
mail(\"$email\",\"$emne\",\"$message\",\"From: christian@it-college.dk>\");

så står afsenderen som christian@it-college.dk

Avatar billede htx98i17 Professor
18. januar 2001 - 12:13 #6
aaahh okay, så er jeg med :o)
Jeg ved faktisk ik lige hvordan man gør det, har altid kun brugt en emailadresse,
Avatar billede gojelink Nybegynder
18. januar 2001 - 12:13 #7
Jeps.. øverst i mailen.. mit problem er, at det skal stå i afsenderfeltet i f.eks outlook
Avatar billede htx98i17 Professor
18. januar 2001 - 12:15 #8
det eksempel jeg kom med der, der vises min emailadresse christian@it-college.dk i afsenderfeltet i outlook.

men det du vil, er at der skal være et navn i stedet for? og slet ingen emaildresse?
Avatar billede gojelink Nybegynder
18. januar 2001 - 12:15 #9
Jepser
Avatar billede htx98i17 Professor
18. januar 2001 - 12:17 #10
okay, det har jeg nu ik prøvet, men hvad siger den hvis du bare skriver dit navn efter From:
?
Avatar billede gojelink Nybegynder
18. januar 2001 - 12:19 #11
Prøv at teste den kode jeg har smidt med.. det skulle virke, men det gør det ikke :o/
Avatar billede htx98i17 Professor
18. januar 2001 - 12:22 #12
den virker fint ved mig!
Det er nok din server der fejler :o(
Avatar billede gojelink Nybegynder
18. januar 2001 - 12:24 #13
KNEP!
Avatar billede gojelink Nybegynder
18. januar 2001 - 12:51 #14
Jeg lukker nu.. kan ikke få skidtet til at virke.. Tak for hjælpen gutter :o)