Avatar billede k_i_r_s_t_e_n Nybegynder
23. december 2003 - 11:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

begrænse applications cpu usage er det muligt ?

Hej alle !!
Jeg kører Xp pro  på en lille P3 som savner CPU ,så er det muligt at begrænse de enkelte programmers brug at cpu en ,jeg har set at man kan angive en prioitet i task manager men synes ikke rigtig den har nogen effekt.
Problemet kommer når jeg bruger et matematik program til ananlyse,det dræner cpu'en,så det ville være rart at kunne bruge pcen samtidig ,og så bare leve med at udregningerne tager lidt længere tid .
Hvis man ikke kan berænse usage findes der så en anden løsning der kan løse problemet !

/kirsten
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
23. december 2003 - 11:41 #1
Det er det rigtige du selv er inde på, med at give en proces lavere prioritet i Taks Manageren. Selvom det ser ud til at det ikke har nogen effekt, vil andre processer få fortrinsret når de skal bruge CPU, hvis der ikke er noget ledig CPU kapacitet. Så jeg vil sige at du gør det på den rigtige måde.
Avatar billede fromsej Praktikant
23. december 2003 - 13:02 #2
Prøv at kigge med MSconfig hvor mange processer du har kørende, der er sikkert flere du bare kan lukke for.
Vi kan da også lige tjekke om du har noget skidt der ligger og suger kræfter.

Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
23. december 2003 - 14:44 #3
Man kan bruge programmet start at give programmer prioritet når de startes.
Åben en kommando-prompt og skriv "help start" for at finde ud af hvordan du bruger det. Du kan evt. lave et lille batch-script til at starte dit program.

Men hvis det ikke hjælper at ændre prioritet i task manageren (det burde det) så er der vist ikke så meget at gøre.
Avatar billede k_i_r_s_t_e_n Nybegynder
29. december 2003 - 18:33 #4
Tak for hjælpen ,jeg har ikke rigtig kunne finde en løsning der er brugbar, men det skyldes sikkert at der ikke er en mulig løsning, så må nok se mig om efter en pc opgradering :-).
/kirsten