Avatar billede ymmot69 Nybegynder
23. december 2003 - 02:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

3.10 Omega drivers?

Jeg har lige hentet og installeret de sidste nye omega drivers der kom igår d 21.

Jeg har været lidt nysgerrig for at se om omegas virkeligt er bedre end de originale ati´s.. jeg har prøvet de sidste omega på mit system før, men kun halvhjertet.. og jeg syns ikke de virkede som ønsket..

Nu har jeg så lige installeret de nye nøjagtigt efter den måde de har beskrevt på www.omegacorner.com
Med at huske at afinstallere kontrolpanelet til ati osv.
Men nu kan jeg ikke engang kører 3dmark 2001 se testen..
Den siger at mit kort ikke opfylder minimums krav til 3d grafik..??? underligt ik?

Hvad kan der være galt der.. mit kort er et Saphire radeon 9000 pro 128 mb.
Det klarede sig hæderligt i testen før 8300, men nu vil det slet ikke køre,,  nogen der har et par tips og tricks til det problem...???

Ellers nogen der har erfaringer med den slags?
Avatar billede ymmot69 Nybegynder
23. december 2003 - 03:31 #1
her er hvad der står under display i dxdiag.
Disse ting i teksten undrer mig mest...
      DDraw Status: Not Available
      D3D Status: Not Available
      AGP Status: Not Available

Display Devices
        Card name: SAPPHIRE RADEON 9000 ATLANTIS PRO (Omega 2.5.04)
    Manufacturer: ATI Technologies Inc. (Omega 2.5.04)
        Chip type: RADEON 9000 AGP Pro (0x4966)
        DAC type: Internal DAC(350MHz)
      Device Key: Enum\PCI\VEN_1002&DEV_4966&SUBSYS_7176174B&REV_01
  Display Memory: n/a
    Current Mode: 1152 x 864 (32 bit) (75Hz)
          Monitor: COMPAQ MV720 Color Monitor
  Monitor Max Res: 1280,1024
      Driver Name: ati2dvag.dll
  Driver Version: 6.14.0010.6404 (English)
      DDI Version: unknown
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 12/3/2003 02:57:34, 377344 bytes
      WHQL Logo'd: No
  WHQL Date Stamp: None
              VDD: n/a
        Mini VDD: ati2mtag.sys
    Mini VDD Date: 12/20/2003 03:12:24, 641536 bytes
Device Identifier: {D7B71EE2-0A26-11CF-FF6D-7C51A0C2CB35}
        Vendor ID: 0x1002
        Device ID: 0x4966
        SubSys ID: 0x7176174B
      Revision ID: 0x0001
      Video Accel:
Deinterlace Caps: n/a
        Registry: OK
    DDraw Status: Not Available
      D3D Status: Not Available
      AGP Status: Not Available
DDraw Test Result: Not run
D3D7 Test Result: Not run
D3D8 Test Result: Not run
D3D9 Test Result: Not run

Dxdiag.
Siger om driveren at den nok ikke er udbyderens nyeste bla bla bla... ???
Avatar billede ird Praktikant
23. december 2003 - 08:38 #2
Hmm har du hentet alle updates fra windows?
Avatar billede mufoxe Nybegynder
23. december 2003 - 09:12 #3
Hold dig fra de der Omega drivere. Jeg har kørt med dem en overgang, dog til et Nvidia kort, og der var ingen fordele ved det. Ikke bedre billedkvalitet, ingen højere ydelse, kun problemer. Der er kun en fordel og det er at programmet RefreshForce følger med, men det har man jo liggende ved siden af alligevel :)
Avatar billede kasper76 Nybegynder
23. december 2003 - 09:13 #4
jeg har prøvet at installere mit ati 9600 pro men kortet blev installeret med fejl hele tiden.
Avatar billede kasper76 Nybegynder
23. december 2003 - 09:15 #5
der er kommet en ny version af catalystdriver som virker perfekt, hent den her http://drivers.softpedia.com/public/download/1/1-362.shtml
Avatar billede kasper76 Nybegynder
23. december 2003 - 09:16 #6
Avatar billede ird Praktikant
23. december 2003 - 09:22 #7
Omega yder ca 4 % mere end en normal driver!
Avatar billede ymmot69 Nybegynder
23. december 2003 - 11:08 #8
iRd>  da jeg installerede omega ville den ikke installere det medfølgende prg der hedder 3dprof.. der manglede jeg noget på min pc der hedder .net framework, Det har jeg så måtte hente og installere, nu har jeg 3d prof inde, og kan lave en masse indstillinger bla med direct 3d og open gl.
Men det virker jo ikke noget af det som directx jo siger.

Hvad kan jeg yderligere mangle af xp ting.. jeg har hentet de fleste nye opdateringer, dog ikke dem som jeg åbentlyst kunne se ikke var noget for mit system, som moviemaker osv..
Avatar billede ymmot69 Nybegynder
23. december 2003 - 11:10 #9
Kasper> jeger netop gået fra den driver for at afprøve omega´s driver...
Avatar billede ymmot69 Nybegynder
23. december 2003 - 11:11 #10
Kasper> jeg har lige installeret Radeon pro 9600 for en ven det tog mig 8 timer, men det lykkedes til sidst....med Omegas driver....
Avatar billede kasper76 Nybegynder
27. december 2003 - 12:24 #11
ok, Det er også lykkes for mig. Mit problem er hvis jeg vælger theatermode i tvout bliver billedet mere lyst og i dårligere kvalitet på mit tv. Har i  samme problem?
Avatar billede ymmot69 Nybegynder
28. december 2003 - 00:10 #12
jeg har ikke rigtigt fået noget svar jeg kan bruge... har istedet valgt en anden driver....  jeg lukker