Avatar billede dummernik Nybegynder
22. december 2003 - 12:15 Der er 9 kommentarer

Kan ikke installere XP på et nyt Bundkort

Jeg har været meget uheldig, først så stod min køler til grafikkortet af så ville køleren til CPU'en ikke mere fordi holderen til den knækkede, nyt bundkort : MSI 648F Neo.
Da jeg så satte bundkortet i stod strømforsyningen også af, nyt kabinet.
Da jeg så ville installere XP'en som jeg har kørt med før, kan jeg ikke få lov der kommer en fejmeddelse hver gang en blå skærm med en masse tekst
Der er fundet en fejl og Windows er blevet lukket ned for at hindre beskadigelse:
1 IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
2 UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
Jeg har nu prøvet på en helt ny Harddisk og på den gamle uden resultat, kan godt installere W 98 og Win ME som jeg kører med i øjeblikket, men vil helst køre med NTFS filsystemet.
Er der en der kan hjælpe mig.
Hilsen Poul
Avatar billede magictouch Nybegynder
22. december 2003 - 12:28 #1
Avatar billede anddk Praktikant
22. december 2003 - 12:29 #2
Det kan være dit ram, der er fejl i.

Når du installere sletter du så parationen ?
Avatar billede peet-49 Novice
22. december 2003 - 12:29 #3
Start med, at loade setup default i bios. Du kan lave et lille trick, brug en startdiskette, fjern partitionen, og prøv igen.
Avatar billede anddk Praktikant
22. december 2003 - 12:30 #4
Tror det er din paration det er galt med. Boot på din XP cd, vælg installer, ESC, fjern ekisisterne paration, og lav derefter en ny, hvor du installere på. Det burde køre.
Avatar billede dummernik Nybegynder
22. december 2003 - 12:43 #5
Jeg tror ikke det er rammene, for så kan jeg vel ikke installere ME vel, og jeg har prøvet med en helt ny Harddisk.
Hilsen Poul
Avatar billede magictouch Nybegynder
22. december 2003 - 12:59 #6
Har du læsr mit link?
Avatar billede peet-49 Novice
22. december 2003 - 13:12 #7
Rammene er skyld i mange ting, og XP er særdeles følsom over for ram.
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. december 2003 - 13:27 #8
Når man skifter bundkort skal man altid køre en Repair, altså prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

6. Gå ud og lav kaffe.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.
Avatar billede dummernik Nybegynder
22. december 2003 - 14:16 #9
Foreløbig tak til alle, jeg har sat bios'en til default, og det første jeg gjorde med det nye bundkort var at lave en repair, den gik ikke så en ny instalation på en ny harddisk, den gik heller ikke, prøvede så med en opgradering ovenpå Win98, den gik heller ikke, nu vil jeg tilsidst tage den nye harddisk, tage min opstartsdiskkette til Me køre fdisk og køre den partion der ikke har nogen partioner tror jeg nok den hedder.
Jeg har læst linkene
Hilsen Poul