Avatar billede stringbuffer Nybegynder
22. december 2003 - 10:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SATA disk under 2.6 kerne

Jeg kan ikke få den til at køre stabilt med en Silicon Image Sil3112 onboard controller og en Hitachi hds722580vlsa80 disk. hdparm siger at DMA er slået til og det kører da også nogenlunde tilforladeligt, men nogle gange crasher den. Det kan ses ved at markøren i shell'en holder op med at blinke og computeren svarer ikke på noget input (jeg kører tekst mode).

Hvilke indstillinger skal jeg ændre/tilføje for at få det til at køre stabilt?
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
23. december 2003 - 22:17 #1
Jeg fandt ud af at mine CDer var korrumperede. Jeg downloadede og brændte igen og så gik det meget bedre

Den virker med "Silicon Image" support under ATA sektionen, men jeg fik kun ca. 27MB/s buffered disk read målt med hdparm. Jeg lavede lidt en beskidt hack og udkommentedere et sted, hvor den tjekker max. kB størrelsen i request til 15, lige omkring linie 1071 i drivers/ide/pci/siimage.c og byggede igen - nu har jeg 57MB/s. Er ikke sikker på at det vil virke med andre diske.
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
23. december 2003 - 22:18 #2
tjekker = sætter
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
23. december 2003 - 22:18 #3
Lukker