Avatar billede thorezzz1 Nybegynder
22. december 2003 - 01:18 Der er 55 kommentarer og
1 løsning

Min PC fryser når jeg spiller Counter-Strike

Jeg spiller rimelig tit Counter-Strike, men ca. hver dag eller hver anden dag fryser den i det. Det vil sige billedet bliver HELT sort og lyden går i hak eller fortsætter. Sådan bliver den ved til jeg slukker den og starter på nyt. Synes det er begyndt at bliver rimelig irriterende! Har windows XP - no sp, Geforce5200( måske kan det ikke trækkke cs), og min skærm kører på 1200x1000 85 htz kan det mon være det ?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. december 2003 - 04:16 #1
har du x9.0 installeret..??
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. december 2003 - 04:17 #2
direct x ..O)
Avatar billede ducks Nybegynder
22. december 2003 - 05:39 #3
GForce 2 64mb MX400 kan klare det så det er ik dit gfx kort.
Avatar billede ird Praktikant
22. december 2003 - 09:26 #4
Prøv med en anden driver til det kort eller sæt den opløsning lidt ned du bruger nu
Avatar billede ird Praktikant
22. december 2003 - 09:27 #5
Avatar billede thorezzz1 Nybegynder
22. december 2003 - 13:23 #6
Har kørt windows update, hvor jeg fik directx installeret, prøver nu med driveren.
Avatar billede thorezzz1 Nybegynder
22. december 2003 - 13:23 #7
Hvilken opløsning tenker du på i spillet eller på skrivebordet ?
Avatar billede thorezzz1 Nybegynder
22. december 2003 - 13:25 #8
Skal jeg slette de gamle skærmdriver/geforce drivere før jeg starter med at installere den nye ?
Avatar billede hamlet Nybegynder
22. december 2003 - 13:30 #9
Man kører ikke med DirectX (Direct 3D) i CS - det gør man bare ikke. :)

OpenGL er klart at foretrække - mere stabilt og ser langt bedre ud.

Dit grafikkort er mere end rigeligt til at trække CS. Har du prøvet om det sker med andre spil?
Avatar billede thorezzz1 Nybegynder
22. december 2003 - 13:42 #10
sker ikke med andre spil! :|
Har nu installeret din driver, men når jeg går ind i enhedhåndtering og højreklikker på grafik kortet står der driver : 5.2.1.6
Vil du smide et link til directx, kan nemlig ikke finde noget på min comp der heder det :D
Avatar billede hamlet Nybegynder
22. december 2003 - 13:44 #11
thorezzz1 gå ind i options og sæt grafikken til OpenGL NU!  :)
Avatar billede thorezzz1 Nybegynder
22. december 2003 - 13:45 #12
kører allerede OPENgl 800 x 600
Avatar billede hamlet Nybegynder
22. december 2003 - 13:47 #13
Det er CS via Steam ikke? .. har du prøvet en reinstall?
Avatar billede thorezzz1 Nybegynder
22. december 2003 - 13:52 #14
Ja, mange gange! også formateret og skiftet oprativsystem... :|
Avatar billede thorezzz1 Nybegynder
22. december 2003 - 13:59 #15
Ja CS via Steam!
Avatar billede ird Praktikant
22. december 2003 - 14:06 #16
http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84

Her er alle updates!

Når du har alle updates har du også directx 9.0b

Prøv at sætte frekvensen ned på skærmen og lad spillet køre i 1024X768
Avatar billede thorezzz1 Nybegynder
22. december 2003 - 14:10 #17
altså 1200x1000 på skrivebordet med mindre htz end 85 ?
Avatar billede thorezzz1 Nybegynder
22. december 2003 - 14:10 #18
Men hvorfor mere opløsning i spillet?
Avatar billede ird Praktikant
22. december 2003 - 14:10 #19
Nej ikke 1200x1000!!

Sæt den til 1024X768 og 75 hertz og ser om det forsvinder
Avatar billede thorezzz1 Nybegynder
22. december 2003 - 14:12 #20
Der kommer problemet, jeg kan ikke update til sp1 :(
Avatar billede ird Praktikant
22. december 2003 - 14:13 #21
Så er det ikke en lovlig xp du sidder med har jeg ret??
Avatar billede thorezzz1 Nybegynder
22. december 2003 - 14:14 #22
måske :|
Avatar billede thorezzz1 Nybegynder
22. december 2003 - 14:15 #23
Kan jeg så ikke update sp?
Avatar billede thorezzz1 Nybegynder
22. december 2003 - 14:15 #24
Fik nemlig xp av en ven
Avatar billede ird Praktikant
22. december 2003 - 14:16 #25
Er det en ulovlig kopi du sidder med???
Avatar billede thorezzz1 Nybegynder
22. december 2003 - 14:18 #26
Jeg ved det ikke, men jeg kan ihvertfald ikke update service pack!
Avatar billede ird Praktikant
22. december 2003 - 14:19 #27
Ville nok lukke tråden hvis jeg var dig!

Du får ikke hjælp til problemet når det er en pirat kopi du sidder med. Luk det hellere inden en coadmin gør det for dig :)

Køb en original cd og hent sp1
Avatar billede thorezzz1 Nybegynder
22. december 2003 - 14:20 #28
det vil sige det er pirat kopi? :| pis...
Avatar billede thorezzz1 Nybegynder
22. december 2003 - 14:21 #29
tak for hjelp anyways :)
Avatar billede ird Praktikant
22. december 2003 - 14:22 #30
Ønsk dig en original i julegave *G*
Avatar billede thorezzz1 Nybegynder
22. december 2003 - 14:28 #31
Hmm...gider ikke betal penge for microsoft´s producter, heller gå over til linux :)
Avatar billede fangel Nybegynder
22. december 2003 - 14:31 #32
Linux er pænt ringe til spil - men ret god til meget andet... så hvis du spiller så brug MS produkter... de er lavet til forbrugeren der vil have alt til at virke med det samme - og spil er lavet til microsoft -ikke linux

men bruger selv Linux (Gentoo) - men jeg spiller heller ik

Morten
Avatar billede ird Praktikant
22. december 2003 - 14:35 #33
Alle vi andre betaler også for vores ting!
Avatar billede fangel Nybegynder
22. december 2003 - 14:48 #34
ird -> ja - jeg betalte en arbejdsuge for at køre med Gentoo - ikke verdens nemmeste install, men tilgæld et af de bedste linux systemer ;)

Og ja - hvad er det for en indstilling "jeg bruger det her lige indtil jeg bliver afsløret - så skifter jeg til noget andet"... hvis du findet et program godt, så støt firmaet ved at købe produktet... gælder for alle ting... især software da det er så let at distribuere ulovligt...

Morten
Avatar billede navajo Nybegynder
22. december 2003 - 14:55 #35
Jeg har samme problem med at mit CS går ned når jeg spiller.. og det er med nøjagtigt det samme gfx kort.. Jeg har sat clock ferkvensen ned på kortet og så køre det..

- NaV
Avatar billede thorezzz1 Nybegynder
22. december 2003 - 15:02 #36
Hvordan sætter man glock frekvensen ned på kortet :D?
Avatar billede ird Praktikant
22. december 2003 - 15:02 #37
*GG*

Skal have lært det Linux snart :)
Avatar billede fangel Nybegynder
22. december 2003 - 15:09 #38
ird -> kan varmt anbefale Gentoo - det er ikke for de uvidende - men det køre rigtigt lækkert... og jeg kommer snart med på vognen af oversættere til dokumentationen... ;) så der er igang med at komme en dansk guide...

Morten
Avatar billede ird Praktikant
22. december 2003 - 15:10 #39
Ser jeg frem til at læse :)

Ha en god jul min ven!
Avatar billede fangel Nybegynder
22. december 2003 - 15:13 #40
lige måde lars ;) (lars, right?)

Morten
Avatar billede ird Praktikant
22. december 2003 - 15:14 #41
Yep Lars ;)
Avatar billede navajo Nybegynder
22. december 2003 - 15:38 #42
heh "glock" frekvens.. Der en vist en der har spillet lidt for meget CS.

Du tåger ing i indstillinger for dit GFX.. altås Højereklik på skrive bordet og alt det der..
Så vælger du avanceret. og der efter den der Gforce.. fane..
der er et menu punkt der hedder Clock ferquencies. der kan du ændre dem. husk også at ændere ferkvensen for 2D..

-NaV
Avatar billede thorezzz1 Nybegynder
22. december 2003 - 16:06 #43
wtf kan ikke finde det i geforce fanen, der til venstre hvor der er er menu over det hele.... plz HELP!
Avatar billede ird Praktikant
22. december 2003 - 16:08 #44
det er stadig en priat kope han sidder med og skal derfor ikke hjælpes!!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
22. december 2003 - 16:10 #45
du kan hente rivatuner, og bruge det til at clocke..
Avatar billede navajo Nybegynder
22. december 2003 - 17:17 #46
Jeg er sq lige glad med om det er en ulovlig kopi eller ej. Det er ikke min opgave at dømme dem der har ulovlige Microsoft programmer det må de og MS sq selv ligge og rode med.
Og ird du skal ikke komme og sige at du ikke har noget som helst på din spand som ikke er helt lovligt..

Jeg er pisse træt af folk som leger Politi og dommer rundt om i de forskellige forum rundt om på nettet.

det kan sq da aldrig blive mit problem... så længe jeg har mit på det rene.
Vi er sq flere som prøver at hjælpe manden, om så han har lovligt XP eller ej. skal vi til at spørge folk som lige mangler en hjælpende hånd, om de nu også her betalt for deres programmer.?

- NaV (som har et lovligt WIN98 og XP)!!!
Avatar billede navajo Nybegynder
22. december 2003 - 17:18 #47
og BTW ja så kan du som bartfreak siger hente Rivaturner, og bruge det.
Avatar billede ird Praktikant
22. december 2003 - 17:22 #48
Ta nu lige en dyb vejrtrækning makker!!!

Og nej jeg har intet på min "spand" der er ulovligt!

"Vi er flere der prøver at hjælpe manden! Ja har jo ligesom selv forsøgt! Ta lige og smil lidt det er snart jul
Avatar billede fangel Nybegynder
22. december 2003 - 17:25 #49
tihi - der er heller intet ulovligt på min linux (og nej - sco har ik' ret)

fald ned min ven - i regler står der faktisk at man ikke må hjælp med ulovlige ting... da han mangler en update og han ikke kan køres pga ulovlig windows - så må spørgsmål tolkes som ulovligt...

Morten
Avatar billede navajo Nybegynder
22. december 2003 - 17:29 #50
heh bare rolig er helt nede på jorden. faktiks under jorden hvis man tager mit værelse i kælderen i betragtning...
problemet han har er jo ikke at det er en update han mangler, men at der er fejl i de nye drivere far Nvidia som sætter ferkvensen på kortet alt for højt.
der ville være samme problem om så han kørte win 2000 eller 98 (måske ikke 3.1.1) :P

undskyld min måske lidt hårde udtalelse lige før.
var lide irriteret..

Glædelig Jul alle sammen og undskyld.

- NaV
Avatar billede navajo Nybegynder
22. december 2003 - 17:30 #51
ja man skulle lære at stave.... (far = fra, ferkvensen=frekvensen, osv...)
Avatar billede ird Praktikant
22. december 2003 - 17:31 #52
Helt okay :)

og ILM
Avatar billede thorezzz1 Nybegynder
22. december 2003 - 18:08 #53
Jeg takker også for ird´s hjelp (har fået 60 ) jeg skal downloade rivaturner og glocke frequensen ned ?
Avatar billede fangel Nybegynder
22. december 2003 - 18:11 #54
clocke... clocke... gentag efter mig... clocke... ikke glocke...

Morten
Avatar billede thorezzz1 Nybegynder
22. december 2003 - 18:17 #55
ok Har installeret rivaturner hvordan clocker jeg så :D?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
27. december 2003 - 06:44 #56
Da du nu har brugt min løsning, og givet Lars point..så må han hjælpe..