Avatar billede 0scar Nybegynder
21. december 2003 - 17:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

AGP Grafikkort kører i PCI mode, hvordan enable AGP ?

Mit grafikkort kører i PCI mode selvom det skulle kunne køre AGP x4, hvad betyder det?
Display properties siger

Model: Winfast A170
Chip: NVIDIA GeForce4 MX 420
BIOS Version: 05.22.2002
Graphic/Memory Clock: 250/333 MHz
Interrupt No: 5
AGP Status: Disable (Support: 1X 2X 4X)

Jeg kan ikke se hvor jeg evt kan enable AGP, under advanced settings står der

Bus type: AGP (PCI mode).

Betyder det at det kører langsommere end det kan?
Nogen der ved hvordan jeg kan enable AGP?
Avatar billede peet-49 Novice
21. december 2003 - 17:56 #1
Settings laver du i bios, men om det kører VGA eller PCI, er det samme, du skal sætte det til auto i bios.
Avatar billede sakul Praktikant
21. december 2003 - 19:26 #2
Jeg har haft nøjagtigt det samme problem..
Gå ind på www.driverheaven.com og hent deres lille prg til fjernelse af tidligere drivere  www.driverheaven.net/cleaner/
og kør det som beskrevet, det er ikke særligt svært...
Derefter valgte jeg så at prøve omega´s drivere, som er Atí´s egne drivere, der med Ati´s samtykke er blevet modificeret til spil optimering.
Dem henter du her www.omegacorner.com

Jeg brugte virkleigt mange timer på at løse problemet, det her klarede det .. held og lykke
Avatar billede sakul Praktikant
21. december 2003 - 19:29 #3
brug ikke linket www.driverheaven.com  men det nedenunder...
www.driverheaven.net/cleaner/
Avatar billede 0scar Nybegynder
21. december 2003 - 19:41 #4
peet49: hvilken setting er det jeg skal sætte til auto? i bios er der mulighed for at sætte main graphics adaptor til AGP eller PCI, den har hele tiden stået på AGP, jeg kan ikke se en setting der kan sættes til auto
Avatar billede peet-49 Novice
21. december 2003 - 19:43 #5
Det afhænger af biostype, kig din bios igennem, så finder du også.
Avatar billede 0scar Nybegynder
21. december 2003 - 19:50 #6
ok, det har jeg lige gjort, jeg kan ikke finde det, hvad er det der skal sættes til auto?
Avatar billede peet-49 Novice
21. december 2003 - 19:57 #7
AGP mode, hvis du har muligheden i bios, ellers 4x efter hvad dit kort kører. AGP kører jo i PCI regi, så den vil altid fortææle dig, at den kører PCI. Du skal nok se under div kontrollers.
Avatar billede 0scar Nybegynder
21. december 2003 - 20:27 #8
Der er ikke noget sådant at se i bios, men måske gør jeg det forkert, - jeg kigger i bios ved at gå ind i den under opstart af computeren, men det er vel så bundkortets bios jeg kigger i? Hvordan ser jeg grafikkortets bios?
Avatar billede peet-49 Novice
21. december 2003 - 20:29 #9
Det er bundkortets bios, du skal kigge i.
Avatar billede sakul Praktikant
21. december 2003 - 23:49 #10
Oscar... prøv at gå ind og hent dette lille prg.. deter uanset hvad godt at have liggende i tilfælde af at du vil skifte driver igen på et  tidspunkt.. og det går  jeg da udfra at du vil...
Der er ikke nogen ben i at bruge det...
Det er nemli vigtigt at få fjernet ALLE stumper af gamle drivere der kan ligge og forstyrre dit system..
Kør programmet og installer så en ny driver...
Jeg er sikker på at det virker.. det gjorde det for mig...
www.driverheaven.net/cleaner/
Avatar billede 0scar Nybegynder
23. december 2003 - 20:58 #11
min windows er gået fuldstændig ned efter installation af den omegadriver, jeg vender lige tilbage når jeg har fået geninstalleret (efter jul), men: driveren kan vel ikke bestemme hvorvidt grafikkortet kører AGP 4x eller ej, eller? Det må vel være en bios-indstilling, og en sådan er der simpelthen ikke i min bios
Avatar billede peet-49 Novice
23. december 2003 - 21:46 #12
Gå i egenskaber for skærm-avanceret-indstilliger for anti alaising
Avatar billede 0scar Nybegynder
08. januar 2004 - 23:19 #13
Tak for jeres hjælp, det var et driver-spørgsmål selvom jeg ikke troede det kunne forholde sig sådan
Avatar billede sakul Praktikant
09. januar 2004 - 00:19 #14
selv tak.. prøvede du det prg jeg sagde .. eller klarede dud et på anden vis?