Avatar billede normann Nybegynder
21. december 2003 - 16:14 Der er 10 kommentarer

Internet deling

Hej,

Jeg har lige oplevet det mest underlige problem. Jeg har delt min internetforbindelse mellem to computer (en winXP og en win2000) via ICS i Windows 2000 maskinen.

Det virker næsten fortræffeligt. Næsten.
Problemet er som følger:
Jeg har en hjemmeside som jeg gerne vil nå fra winXP maskinen, men det kan jeg ikke !!! Alle andre hjemmesider jeg har prøvet kan jeg fint nå fra winXP-maskinen - men lige præcis den side som jeg gerne vil se - den kan jeg ikke se. Det sjove er, at på win2000 maskinen er der ingen problemer med at se siden.

Jeg er løbet helt tør for ideer til dette obskure problem, så input modtages med kyshånd.
Avatar billede dksl Nybegynder
21. december 2003 - 16:16 #1
Hvilken side er der tale om ?
Avatar billede normann Nybegynder
21. december 2003 - 16:17 #2
Avatar billede normann Nybegynder
21. december 2003 - 16:20 #3
Men som sagt - der er ikke noget galt med siden - det er forbindelsen/ICS som gør noget mystisk...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. december 2003 - 17:45 #4
Jeg har samme opstilling som dig "delt min internetforbindelse mellem to computer (en winXP og en win2000) via ICS i Windows 2000 maskinen."
Omtalte side www.speedinet.dk kan jeg godt se MEN de trekantede pile i menuerne til venstre kan ikke vises; kun lille rødt kryds. Men på W2000 går det fint...
Hmmm...
Avatar billede normann Nybegynder
21. december 2003 - 19:14 #5
Meget mystisk....
Avatar billede normann Nybegynder
21. december 2003 - 19:18 #6
Det sjove er jo at det virker tiptop for ALLE andre sider - nærmest som om min computer vidste hvilke sider jeg skulle bruge og så sørgede for at blokere dem - hmpf sådan en spand blik....
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. december 2003 - 19:59 #7
Nu kan jeg (majsmarken) godt se  www.speedinet.dk siden komplet.
Jeg brugte [Ctrl][F5] som genindlæser hele siden UANSET HVAD DER LIGGER I DIN LOKALE PC's "Midlertidige InternetFiler"...
Er det samme som at slette "Midlertidige InternetFiler"...

Kom i tanke om at det har jeg oplevet før... så...

Prøv lige det...
Avatar billede normann Nybegynder
21. december 2003 - 20:17 #8
jep - jeg henter altid siden hver gang og har også slettet alle midlertidige filer - lige lidt hjælper det.
Når jeg klasker URL'en ind, så skriver den :
Webstedet blev fundet.
Åbner siden .... og så hænger den ellers bare - den timer ikke ud eller noget. Hvis jeg efter 5 -10 min. trykker "Stop", så kommer fejlmedd. "Ingen side blev fundet"
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. december 2003 - 20:24 #9
Well - så er det lige hvilke FIREWALL's du har imellem. Enten på XP'en og/eller W2K'en.
Prøv evt. (som forsøg) at ændre/disable noget af dette. Jeg har måtte 'pille' lidt ved dette før mit system ruller - pt. ikke huske præcist hvad/hvilket...
Avatar billede normann Nybegynder
21. december 2003 - 22:06 #10
jah - men er det så ikke underligt at alle andre sider kører fint igennem ?