Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
17. januar 2001 - 21:02 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Low-Level formatering af HD

Findes der et program, som fra gammel DOS tid, som kan Low-Level formatere en harddisk ? Hvad hedder det ? Hvor lang tid tager det på en 30 GB disk ? - Og er det shareware/ freeware ?
Avatar billede zycho Nybegynder
17. januar 2001 - 21:14 #1
hvad er low level formatering??
Avatar billede j-lassen Nybegynder
17. januar 2001 - 21:17 #2
Vil gerne høre hvad der findes omkring Low level formatering
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
17. januar 2001 - 21:20 #3
Low Level formatering er noget man brugte i gamle dage (Dos\'s velvarksdage) hvis/når en Hd skulle slettes inden partitionering. Samtidig rettede denne også op på Bad Sectors. Efter en sådan grundig formatering, var disken at betragte som ny igen.
Når man kører F-disk på en Hd i dag, er diskens data slettet for en normal bruger, men der findes firmaer som har noget fint udstyr, hvormed de er i stand til at genskabe dataene på trods af en F-disk efterfulgt af en formatering. Dette forhindres med en Low-Level formatering.
Avatar billede hotpop Novice
17. januar 2001 - 21:22 #4
det kan din bios sikkert! \" Hvad hedder det ? Hvor lang tid tager det på en 30 GB disk ? \" NOT A CLUE! \" Og er det shareware/ freeware ?  \" TJAH DET LIGGER I BIOS SÅÅÅÅ DEEEET...
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
17. januar 2001 - 21:24 #5
Hvad hedder det i bios ? Det er på en Scumbag (compaq) Presario !
Avatar billede j-lassen Nybegynder
17. januar 2001 - 21:29 #6
Segate har på deres hjemmeside (www.segate.com) et program til low level formatering til Segate harddiske, men det skulle også kunne bruges til andre harddiske
Har ikke selv prøvet det
Avatar billede j-lassen Nybegynder
17. januar 2001 - 21:33 #7
Undskyld adressen er www.seagate.com
Avatar billede john.doe Nybegynder
17. januar 2001 - 23:19 #8
Ja det hedder \"idefmt.exe\" og kan helt sikkert findes her på nettet.
Avatar billede hotpop Novice
18. januar 2001 - 12:59 #9
I bios hedder det \"Low level Format\" *gg*
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. januar 2001 - 13:21 #10
Se evt på Maxtors side her (low level format):

http://www.maxtor.com/Softwaredownload/ide.html