Avatar billede farius Nybegynder
20. december 2003 - 23:22 Der er 10 kommentarer

motherboard CPU

Jeg skal til at opgradere min PC, altså købe et nyt bundkort og CPU. Valget står mellem P4 og AMD, men hvad er bedst når man vil op omkrig 26-2800 MHz.
Det jeg er ude efter er fordele og ulemper ved begge og evt jeres erfarng med de to nævnte..
PC skal bruges til spil, grafik og HP kodning...
Avatar billede coldasice Nybegynder
20. december 2003 - 23:29 #1
AMD til spil, P4 til programmer... HP-kodning er ikke noget der kræver så meget... P4'eren er bedre til "tunge" programmer... Jeg ville altid købe AMD, da jeg syntes jeg får mere ud af det pris-mæssigt... Men alt i alt kommer det vel tilbage til at være en smagssag...
Avatar billede farius Nybegynder
20. december 2003 - 23:33 #2
Den skal hovedsageligt bruges til grafik hvor jeg for det meste bruger Photoshop. Derudover skal der spilles CS mm.
Avatar billede coldasice Nybegynder
20. december 2003 - 23:34 #3
Har selv haft begge dele... Har nu AMD og det køber jeg oxo næste gang
Avatar billede farius Nybegynder
20. december 2003 - 23:35 #4
hvad med kølling, er der forskel??? hvilken afgiver mest varme???
Avatar billede farius Nybegynder
20. december 2003 - 23:35 #5
hvor stor er din CPU... og hvad vil du opgradere til??
Avatar billede coldasice Nybegynder
20. december 2003 - 23:37 #6
AMD kører photoshop ganke glimrende.... Om P4 er en lille smugle hurtigere, skal jeg ikke kunne sige... CS, kræver næsten ingenting...
Du kan sagtens klare dig med en mindre processor...
Athlon Barton XP 2600+ (2083MHz)    Socket A / FSB 333MHz 749 kr.
Athlon Barton XP 2800+ (2083MHz)    Socket A / FSB 333MHz 952 kr.
Athlon Barton XP 3000+ (2167MHz)    Socket A / FSB 333MHz 1.384 kr.
Avatar billede coldasice Nybegynder
20. december 2003 - 23:38 #7
min CPU er en XP 2100+ og vil nok købe en 3000+ næste gang
Avatar billede coldasice Nybegynder
20. december 2003 - 23:38 #8
men jeg har stadig ingen problemer med at køre noget, men man bliver jo kræsen mht. loading tid ;)
Avatar billede egidiussen Nybegynder
20. december 2003 - 23:51 #9
Hejsa
Jeg er mest til P4 fordi den udvikler mindre varme og den er derfor lettere at bruge i et støjsvagt system. Personligt ville jeg ikke købe AMD lige nu, men vente til deres Athlon64 kommer ned i pris - den er hurtig!!

Skipper
Avatar billede farius Nybegynder
21. december 2003 - 22:17 #10
egidiussen-> Det er også den jeg tænkte lidt på at købe, men som du selv sagde så er den en smule dyr i øjeblikket... på den anden side så går der ½ års tid før den falder og til den tid er der kommet noget nyt på markedet..