Avatar billede morsma Nybegynder
20. december 2003 - 20:25 Der er 11 kommentarer

intet billede under opstart?

Jeg har installeret drivecrypt Plus Pack 2.6 på computeren, hvilket efterfølgende har medført et underligt
problem...

(Jeg har endnu ikke krypteret harddisken!)

når "svinet" starter op, skal angive mine 2 koder for at "låse" computeren op (dette foregår (inden) noget M$ har været loadet, altså lige efter bios posten.

Det gør jeg så og computeren starter op, windows loader - og når den har loadet færdig
prober den hardwaren (som den ALTID gør) - men her slukker skærmen og intet billede er tilstæde...

det skal siges at password tjekkeren benytter "vesa" standarden - hvis det skulle kunne betyde noget. Det skal også lige siges at jeg har en del erfaringer med computere - men har ALDRIG oplevet noget lignende!

jeg prøvet tv-out og alle andre grafikporte - intet signal at spore...

derfor spørger jeg nu: "er der en genvej/tastekombination, som "resetter" alle settings til default i windows skærm/grafikindstillinger"?

har prøvet: fejlsikret/vga-tilstand osv. INTET billede at spore! (kommer aldrig "ind" i windows)

bemærk: jeg har ikke winxp-cd'en ved mig da jeg er på ferie, så jeg kan ikke bare "reparere"
Avatar billede x-pro Nybegynder
20. december 2003 - 21:06 #1
har du indstalleret genoprettelses konsol ?
Avatar billede morsma Nybegynder
20. december 2003 - 21:13 #2
genoprettelses konsol ??
Avatar billede x-pro Nybegynder
20. december 2003 - 21:16 #3
du ved winnt32 /cmdcons
Avatar billede x-pro Nybegynder
20. december 2003 - 21:17 #4
ok det har du ikke, er det fat eller ntfs du bruger på system drevet
Avatar billede morsma Nybegynder
20. december 2003 - 21:22 #5
ikke hvis det er noget, man manuelt skal sørge for!
og kan ikke få nogen dos prompt frem, og som tidligere nævnt har jeg
ikke winxp cd'en og dens fancy features...

men hvis jeg har det installeret, hva så...
Avatar billede morsma Nybegynder
20. december 2003 - 21:23 #6
ntfs
Avatar billede x-pro Nybegynder
20. december 2003 - 21:24 #7
det er mere for at bruge regedit, det "kan" man ikke hvis filsystemet er ntfs
Avatar billede morsma Nybegynder
20. december 2003 - 21:26 #8
regedit kommer jeg næppe i nærheden af i denne situation...
men kan man ikke downloade en bootdisk som winxp så kan bootes fra, f.eks. hvis
MBR var "istykker" ?

har nemlig en lille teori omkring denne "vesa" password tjekker, er årsagen til dette problem.
Avatar billede x-pro Nybegynder
20. december 2003 - 21:32 #9
microsoft har vist noget som bruges til at installere xp uden cd, men om der på dem ligger noget du kan bruge ?. Hvis det var fat drev kan du starte regedit fra dos, men hvis det er ntfs skal du bruge ntfs reader og writer. Writeren er ikke gratis.Prøv selv at tjekke http://search.microsoft.com/search/results.aspx?st=b&na=88&View=en-us&qu=xp+setup+disk. Det med bootdisk må jeg hellere lade være med at svare på. Har fået rap over næsen fordi jeg linkede til en side hvor disse kunne hentes.
Avatar billede morsma Nybegynder
20. december 2003 - 21:41 #10
"Det med bootdisk må jeg hellere lade være med at svare på. Har fået rap over næsen fordi jeg linkede til en side hvor disse kunne hentes."

og hvorfor så det?
Avatar billede x-pro Nybegynder
21. december 2003 - 11:47 #11
fordi der er copyright på, så denne side burde ikke findes. Der var lige coadmin nede og slette linket.