Avatar billede fenjas Nybegynder
20. december 2003 - 13:43 Der er 9 kommentarer

Problemer med Eclipse

Jeg sidder og arbejder med Java i Eclipse. Og lige pludseligt kan jeg ikke komme til at arbejde videre.

Jeg prøvede at åbne programmet efter at have genstartet min PC og jeg fik en besked om noget med "workbench". Jeg læste den ikke så grundigt. Men nu kan jeg ikke komme til at åbne/arbejde med mine javafiler. Brugerfladen ser anderledes ud end den plejer at gøre. Jeg kan ikke længere komme til at se consollen, kun "Task" (plejer at have mulighed for at skifte mellem de to ting dernede) og mine projekter viser både javafiler samt klassefilerne. Når jeg trykker på den knap der normalt er "Run" får jeg kune muligheden for at konfigurere.

Jeg kan godt få lov til at skrive videre på min kode og den kommer også med røde streger når jeg laver fejl. Men mere kan jeg ikke få lov til.

Hvordan får jeg Eclipse tilbage til normal?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. december 2003 - 13:49 #1
Prøv lige at finde den præcise fejlbesked.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. december 2003 - 13:51 #2
En mulighed med Eclipse er altid at geninstallere.

Hvis du ligger dine projekter udenfor Eclipse træet er det bare at omdøbe
det game Eclipse directory, installere og så importere de gamle projekter.

Hvis dine projekter er i Eclips etræet skal de naturligvis kopieres.
Avatar billede fenjas Nybegynder
20. december 2003 - 13:51 #3
jamen, den kom kun da jeg åbnede programmet. Og den kom ikke igen da jeg åbnede efter at have genstartet computeren.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. december 2003 - 13:52 #4
Geninstallation !
Avatar billede fenjas Nybegynder
20. december 2003 - 13:54 #5
Jeg fik denne fejlmeddelelse da jeg prøvede at gemme:

Problems occurred while trying to save the state of the workbench
Avatar billede fenjas Nybegynder
20. december 2003 - 13:58 #6
Hvis jeg geninstallerer, mister jeg så ikke alle de projekter jeg har liggende?

Det ville være ret katastrofalt når nu jeg skal aflevere på mandag :(
Avatar billede arne_v Ekspert
20. december 2003 - 14:00 #7
Hvis du omdøber det eksisterend edirectory fremfor at slette, så kan du jo
altid på tilbage.

Men det er faktisk ret nemt at geninstallere Eclipse og få sine
projecter ind igen.

Se ovenstående.
Avatar billede fenjas Nybegynder
20. december 2003 - 14:23 #8
Okay, jeg fik tingene tilbage til normalen igen, men jeg ved ikke hvad jeg gjorde...

Ude i siden ved siden af alle projekterne er der nogle knapper og jeg trykkede på den der hedder Java Perspective (det er i hvert fald det der kommer frem når man holder musen henover).

Nu ser jeg igen kun mine javafiler, jeg har consollen fremme igen og jeg kan køre og gemme mine filer igen.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. december 2003 - 14:33 #9
Nå - du havde bare skiftet perspektiv.

Du burde nu også kunne gemme fint i Resource Perspektiv.