Avatar billede faklerz Nybegynder
20. december 2003 - 01:58 Der er 10 kommentarer

Copy på film

Hey Folkens

Håber det er den rette kategori...

Ved i hvordan man på en fx. Avi eller mpeg film nede i hjørnet lavet et lille copyrigt mens filmen kører. findes der evt. et program ?

håber i forstår ellers må i lige sige til
Avatar billede abpdk Nybegynder
20. december 2003 - 02:03 #1
Jeg mener at VirtualDub (http://www.virtualdub.org/) kan. Der er et filter der hedder logo, som tilføjer et billede til hver frame.
Avatar billede speedfreak Nybegynder
20. december 2003 - 03:37 #2
det kan sagtens lade sig gøre i adobe premiere, ved ikke om der er en nemmere løsning
Avatar billede faklerz Nybegynder
20. december 2003 - 13:07 #3
og hvor kan det fås.. ?
Avatar billede soren_moller Nybegynder
20. december 2003 - 14:02 #4
Den nemmeste, og helt gratis løsning, er VirtualDub! Se evt. hvordan på www.DVDrhelp.com
Avatar billede henninga Novice
21. december 2003 - 00:30 #5
Adobe Premiere kan hentes i demoversion ved  www.adobe.com/premiere
Avatar billede soren_moller Nybegynder
21. december 2003 - 08:29 #6
Hvis du vil bruge Premiere, skal du først lavet dit billede med en Alpha kanal (i fx. PhotoShop) og derefter sætte den ind i Premiere's video2 linie, vælg derefter Alpha Channel under Transparency Settings i Premiere.
Avatar billede henninga Novice
21. december 2003 - 08:56 #7
Eller lave billedet med en anden baggrundsfarve og så vælge at lave den farve gennemsigtig under Transparency RGB-color.
Avatar billede soren_moller Nybegynder
21. december 2003 - 13:24 #8
Ja, dog giver Chroma-key er meget dårligt resultat (kvalitet - ønsker man at bruge Chroma/Green key skal man bruge AfterEffects) - Så benyt en Alpha kanal hvis du vil opnå den bedste kvalitet i Premiere.
Avatar billede henninga Novice
22. december 2003 - 00:04 #9
>soren moller - du har fuldstændig ret. Alpha kanal giver langt det bedste resultat.
Avatar billede henninga Novice
07. oktober 2005 - 03:06 #10
men fandt du en løsning faklerz ???