Avatar billede the_wanderer Nybegynder
19. december 2003 - 21:07 Der er 15 kommentarer

RAID driller!!

Hjæææælp!

Har netop lige formateret min pc og nu virker den harddisk jeg havde kørende over RAID pludselig ikke.
Jeg har installeret RAID controlleren og harddisken dukker også op, men i status siger den "Undreadable" og det eneste jeg kan gøre er at formatere den.. Jeg ville nødig miste den data der ligger på harddisken.. hvad kan jeg gøre?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. december 2003 - 21:17 #1
hvordan var raid'et sat op?!
Avatar billede the_wanderer Nybegynder
19. december 2003 - 22:36 #2
array 1 stripe 1+0.... tror jeg
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. december 2003 - 23:08 #3
hvad med antal diske - forklar det lige i detaljer hvis du vil ha hjælp
Avatar billede the_wanderer Nybegynder
19. december 2003 - 23:11 #4
arhhh ja, jeg har puttet en ekstra disk i .... så nu er disken der kører over RAID disk 2....

... hvad kan jeg gøre ? :(
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. december 2003 - 00:24 #5
jamen øøøh du skal lige forklare præcis hvordan du har sat det op - i DETALJER, tak
Avatar billede the_wanderer Nybegynder
20. december 2003 - 00:49 #6
jeg fatter jo ingen ting :D

kan du ikke forklare hvad præcist det er du vil ha at vide?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. december 2003 - 01:05 #7
ok hehe

jamen jeg skal vide hvilken slags harddiske du har - ata/sata - og hvilken måde de er sat i RAID på  - og om det er raid 0 el. 1
og evt. hvilken controller du bruger
Avatar billede the_wanderer Nybegynder
20. december 2003 - 01:42 #8
controlleren er en Promise Fasttrak TX2000.

har 3 diske i..men der er kun en af dem der kører RAID

disk 0: Master, ata100
disk 1: Slave, ata133

disk 2: RAID 0, sata
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. december 2003 - 01:55 #9
hvordan kan en disk køre raid???
Avatar billede the_wanderer Nybegynder
20. december 2003 - 11:23 #10
det kan den sagtens...det har den da i hvert fald altid gjort.. :/
Avatar billede cdc Novice
20. december 2003 - 11:32 #11
som metal hansen siger, raid skal bruge to harddisce, helst med samme størrelse ? Derfor fatter jeg ikke at du har kørt raid, hvis du mener det, har det ikke fungeret som det skal tidligere
Avatar billede cdc Novice
20. december 2003 - 11:33 #12
Avatar billede the_wanderer Nybegynder
20. december 2003 - 11:45 #13
ja, jeg havde også forstået det sådan at man skulle køre med to... men min ven sagde at jeg sagtens kunne køre med en, og det gjorde jeg så ...
Avatar billede cdc Novice
20. december 2003 - 11:52 #14
er ikke den store raid specialist, men umiddelbart ville jeg prøve at redde data på en af de andre disce, formatere den, og lave et raid med den disk du har nu, for at se om du kan hente data på den måde....
men som sagt, aner ikke om det vil virke...
Avatar billede the_wanderer Nybegynder
20. december 2003 - 12:03 #15
hmm jeg kan da prøve