Avatar billede 00player Nybegynder
18. december 2003 - 11:36 Der er 14 kommentarer

Undertekster på Divx film

Jeg har købt mig en DVD/DivX afspiller til stuen og jeg kunne godt tænke mig at se DivX-filmene med undertekster. Er der et program der evt. kan flette undertekster og film sammen til en enkelt fil?
Avatar billede ird Praktikant
18. december 2003 - 11:37 #1
http://www.digitalempire.frac.dk/

nederst på denne side
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2003 - 11:50 #2
Vær opmærksom på at hvis du vil have permanente undertekster på din film, så skal den re-encodes.
Dette vil højst sandsynligt medfører kvalitetstab.
Det burde være muligt at ligge undertekst filen, og filmen i samme mappe, og så sørge for at de hedder det samme.
f.eks. hjemmevideo.avi og hjemmevideo.sub
På den måde, behøver du ikke røre ved din film.
Avatar billede ird Praktikant
18. december 2003 - 11:51 #3
Der kom høvdingen sq :))

Så er der ingen ko på isen mere *GG*
Avatar billede 00player Nybegynder
18. december 2003 - 12:18 #4
Jeg tror ikke afspilleren understøtter undertekster derfor bliver jeg nød til at prøve den anden mulighed --> http://www.digitalempire.frac.dk/, hvilket har givet mig store vanskeligheder... for der er ingen jobs(F4) at køre/starte når jeg har gjort det som der står...?

00Pl@y3r
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2003 - 12:38 #5
Er du sikker på den ikke understøtter undertekster ? har du prøvet ? Det kan klart anbefales, frem for den anden metode. :o)

Grunden til at at du ingen jobs har, er fordi du har glemt at konfigurere dit codec.
DivX: http://www.digitalempire.frac.dk/divxsubs.shtml
Xvid: http://www.digitalempire.frac.dk/xvidsubs.shtml
Avatar billede 00player Nybegynder
18. december 2003 - 12:45 #6
Jeg har prøvet at afspille flere film uden held. Det er den medion afspiller de havde i Aldi i onsdags. Jeg har ikke kunne finde tilstrækkelig information om den til at finde ud af om den understøttede undertekster, men efter 4-5 forsøg synes jeg det virker mest sandsynligt den ikke læser underteksterne...

00Pl@y3r
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2003 - 12:51 #7
hvad er det for en afspiller ? mærke/model ?

Nå, men ellers må du jo re-encode din film, som beskrevet i guiden :o)
Avatar billede 00player Nybegynder
18. december 2003 - 13:02 #8
Det er en Medion (MD7457)
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2003 - 13:03 #9
kan heller ikke lige finde noget om den....
Avatar billede 00player Nybegynder
18. december 2003 - 13:03 #10
Hvor lang tid tager det ca.??
Avatar billede 00player Nybegynder
18. december 2003 - 13:04 #11
... at re-encode en film?? filmens længde??
Avatar billede 00player Nybegynder
18. december 2003 - 13:06 #12
Den hedder åbenbart -->Medion 502<--
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2003 - 13:13 #13
Det kan godt tage et godt stykke tid.
En alm. film vil tage et sted mellem 6-10 timer alt efter hvor hurtigt din PC er
Avatar billede 00player Nybegynder
20. december 2003 - 13:09 #14
Så er der lige et andet spm. Hvordan får man så teksterne placeret i den nederste Widescreen bjælke (det sorte område) så filmen ikke generes af 1-2-3 linjers tekst?? Kan det lade sig gøre?

mvh Kenneth