Avatar billede maslow Nybegynder
18. december 2003 - 10:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Slette WIN XP proff. edition, og beholde home edition

jeg har fornylig ombestemt mig med hensyn til styresystem og efter at have installeret WIN XP Prof. har jeg nu installeret XP home. og det passer bedre til mig.
Mit problem er nu at få fjernet Prof. fra computeren, da den ved opstart spørger mig om hvilket operativsystem jeg vil anvende, samt anvender en masse plads til denne form for 'dobbelt' booking

Hvad gør jeg?

(jeg er ikke konstant online, hav' venligst tålmodighed)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. december 2003 - 10:24 #1
man kan ikke nedgradere..fra pro --> home
Men du kan oprette en ny partition, og installere det ved siden af.
Ellers må du formatere og installere igen.
du kan formatere vi din xp cd..eller en startdiskette..O)
Avatar billede chalde Seniormester
18. december 2003 - 10:54 #2
Hvis du har installeret de 2 windows på hver sit drev, skal du bare slette windows xp pro fra stifinder/dos, eller formatere drevet det ligger på.
Derefter skal du finde boot.ini i roden og fjerne henvisningen til windows xp pro(du skal først slå visning af skjulte filer og systemfiler til, stifinder->funktioner->mappeindstillinger->vis)
Eller: Højreklik denne computer->egenskaber->avanceret->indstillinger for start og genoprettelse-> tryk på rediger.

Har du derimod installeret XP home på samme drev som windows xp pro, er det ikke bare sådan lige til, da de 2 windows xp´er har integreret sig i hinanden. Der skal du, som bartfreak siger, ud i en geninstallation.