Avatar billede somfy Nybegynder
17. december 2003 - 22:29 Der er 3 kommentarer

Problem efter opgradering af PC

Har lige opgraderet min pc fra en 700 MHz pentium III til en AMD2500+ Athlon XP (in a box) Har samtidig skiftet Bundkort til SOLTEK SL-75FRN2-RL med 512 MB DDR-ram (3700) og nyt grafikkort G-Force FX5200 128 MB DDR ram!

Grunden til jeg skiftede var, at efter jeg begyndte at arbejde meget med PhotoShop fik flere meddelse om, at jeg havde for få RAM

Så jeg valgte at opgradere hele systemet! Kører på WindowsXP Pro! Men nu sker der det, at når det bliver lidt "tungt" i PhotoShop, så lukker min skærm ned og harddisken går i stå - men lukker ikke ned! Den gjorde det først på det gamle grafikkort (G-force4 MX-440 64MB RAM), derfor købte jeg et nyt, men den har samme problem!

Jeg har prøvet at pille den ene side af i kabinettet (også nyt), såfremt det måske var varmen der gjorde udfaldet, men dette har heller ingen effekt haft!!

Er meget modtagelig for hjælp og gode råd!! Kunne virkelig redde min jul!!!

Med venlig hilsen

Søren
Avatar billede peet-49 Novice
17. december 2003 - 22:52 #1
Har du hustet, at indstallere driver til bundkortet.
Avatar billede somfy Nybegynder
17. december 2003 - 23:01 #2
Det tror jeg da nok - det er kun når jeg kører photoshop den går ned, ellers kører den perfekt! Er måske også lidt langsom i Championship Manager 03/04 hvilekt undrede mig lidt, da jeg efter egen mening har en rimelig stor hjemme pc!? Men hvis jeg kigger i Kontrolpanel, under system og enhedshåndtering ser det ikke ud som om harddisken mangler en driver!?
Avatar billede peet-49 Novice
18. december 2003 - 09:20 #3
Hvis du ikke er sikker, så ville jeg nok indstallere igen, du skal have IDE og AGP driver indstalleret.