Avatar billede ulletheman Nybegynder
17. december 2003 - 21:59 Der er 1 kommentar

Linksys router 54g og trådløst internet (Tiscali)

Hej.

Jeg har en tiscali forbindelse (256/256).
Denne er sat op med skillefilter.
Der medfulgte en Zyxel 650 router.
Jeg har købe en linksys AP med 1 udgang, og forbundet den med Zyxel 650 (med Tiscalis medfølgende kabel).
Jeg har 2 stationære PC med hver Linksys PCI wireless adapter.
Begge PC kører xp.
Tiscalis router (Zyxel) har ip 192.168.1.1.

Den ene pc kan godt komme på nettet, men den anden vil ikke.
Jeg har kørt guiden "netværk" på begge, men forbindelsen til det ene trådløse kort er afbrudt.
XP siger ellers "Trådløst netværk tilgængeligt", men der er hele tiden kryds over det trådløse kort.

Hvad overser jeg?
Avatar billede kenp Novice
19. december 2003 - 22:54 #1
er der en konflikt i enhedsorinteringen! så kan det være der! prøv evt. at disable dit alm. netkort hvis sådanne et er i!

(det kan jo også være krypteringen som du har tastet forkert eller mac-filtrering du har sat forkert el. lign.)