Avatar billede zyber.tk Nybegynder
17. december 2003 - 13:35 Der er 31 kommentarer og
4 løsninger

skal have hjælp til klam virus..

Dav Jeg har en Virus der hedder Jeefo .

Jeg har læst den ikke gør noget men den ligger sig bare i exe filer. så jeg vil gerne vide hvordan jeg sletter selve virusen og hvad dens fil hedder..

Håber i kan hjælpe vil gerne give 1000 point for hjælp.!
jeg ligger 200 nu fordi man ikke kan give flere.. så må jeg oprettet flere spgs for at i kan få jeres point !
Avatar billede snowball Novice
17. december 2003 - 13:38 #1
Avatar billede arlet Juniormester
17. december 2003 - 13:42 #2
Ellers tag en tur med panda i fejlsikret(f8 ved opstart)

Den skal nok fjerne den
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
17. december 2003 - 13:45 #3
ja men nu er det lige at jeg har pæn mange filer der ikke lige skal ud.. ! :P ..
så det er ret provo den er der.. men jeg bemærker den ikke fordi jeg har normalt ik virusscan på min com da det kun er en 1200 mhz så har den problemer med at trække .. cs hehe .. men jeg vil da lige kigge på det så
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
17. december 2003 - 13:46 #4
snowball du har vel ikke nogle i dk ? er ik lige den bedste til at forstå hvad der skal gøres når det er på eng
Avatar billede arlet Juniormester
17. december 2003 - 13:46 #5
Her er et antivirus program, der bruger mininum af computerens kræfter:
Avast virusscanner er freeware, men har mange ting bla. autoupdate, realtimescanning og mailscanning. Derudover en rigtig god support. Dette Antivirus prg. er på fuld højde med dem man køber, hvad angår effektivitet.
Så absolut "meget for pengene"

Avast finder du her: http://www.avast.com/i_kat_6.html
direkte download link: http://download2.avast.com/iavs4pro/setupeng.exe
Avatar billede arlet Juniormester
17. december 2003 - 13:48 #6
Start op i fejlsikret(f8 ved opstart)
online scan med panda http://www.pandasoftware.com/activescan/

Så slipper du for at gå i regedit
Avatar billede withli Nybegynder
17. december 2003 - 13:48 #7
Jeg vil anbefale at gå til www.trendmicro.com med maskinen og vælge housecall som så scanner din maskine dette giver dig den anden fordel at du så også får alle de andre irriterende vira med som der ville kunne ligge på din computer.

Den kan dog ikke fjerne virusen men den kan fortælle dig hvad for nogle filer den lille satan ligger i.

Når du ved det dræber du virussen fra din hukommelse på følgende måde.

Åben windows task manager(som hovedregel ved at trykke control+alt+esc).

find running programs og find de filnavne som du lige har set da du scannede den med housecall. alle dem du har fundet skal du stoppe ved at trykke på knappen stop process.

Når du er færdig med det, så gå ind og luk task manager, og åben den igen, for at se om de også virkeligt er væk.

Når de er væk skal du havde fjernet alle autostart registreringer i databasen.
måden du gør det på er følgende.

åben regedit (start/kør og tryk regedit)

dobbelt klik på

HKEY_LOCAL_MACHINE>Software>Microsoft>
Windows>CurrentVersion>RunServices

Så kommer der i højre vindue et tekst op i denne stil

PowerManager = “%Windows%/SVCHOST.EXE"

alle dem der hedder noget i denne stil skal fjernes fra registrerings databasen

Har du nogen anelse om hvor du har fået den fra, således at du kan alarmere op i fødekæden så at sige.
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
17. december 2003 - 13:48 #8
panda bruger heller ikke nogle resurser har jeg fået fortalt derfor jeg har fået den :P
Avatar billede snowball Novice
17. december 2003 - 13:48 #9
Hent http://www.sophos.com/support/cleaners/jeefogui.com
Åben programmet og klik på Accept
Klik på Configuration og sæt kryds i Scan all files
Klik på OK
Klik på Go for at scanne.

Snowball
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
17. december 2003 - 13:50 #10
hmm den der scann på nettet det er ik sådan den finder de ulovlige filer og smider dem ud på nettet vel ?
Avatar billede arlet Juniormester
17. december 2003 - 13:50 #11
Nej, du kan være ganske rolig.
Avatar billede withli Nybegynder
17. december 2003 - 13:51 #12
Niksen, den scanner kun igennem for mønstre på filer, det er faktisk den bedste scanner jeg nogensinde har set(brugervenlighedsmæssigt)

:)
Avatar billede arlet Juniormester
17. december 2003 - 13:51 #13
Men hvis du har panda, så opdater den og kør en fuld scan, så skal den nok klarer problemet
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
17. december 2003 - 13:52 #14
HKEY_LOCAL_MACHINE>Software>Microsoft>
Windows>CurrentVersion>RunServices

hvad hedder det i win2k ? kan ik finde der der current
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
17. december 2003 - 13:54 #15
hmm panda fandt lide over et par 1000 på mit ene drev ud af 3.. :/ det er der mine spil og setups ligger...
Avatar billede withli Nybegynder
17. december 2003 - 13:55 #16
Eh den hedder faktisk stadig currrentversion
Avatar billede snowball Novice
17. december 2003 - 13:56 #17
Prøv evt. at kigge i HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run  - der skriver Symantec at den ligger.

Snowball
Avatar billede withli Nybegynder
17. december 2003 - 13:56 #18
1000 Vira eller 1000 filer med Jeefo?
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
17. december 2003 - 13:57 #19
det er 1000 filer hvor jeffo blev fundet i
Avatar billede snowball Novice
17. december 2003 - 13:58 #20
Alternativt kan du prøve at søge efter PowerManager i regedit. Der burde ikke være noget der i forvejen hedder det (det er der ikke hos mig hvert fald).

Snowball
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
17. december 2003 - 14:05 #21
hvad skal jeg når jeg finder powermanager ?
Avatar billede snowball Novice
17. december 2003 - 14:05 #22
Slette den.

Snowball
Avatar billede withli Nybegynder
17. december 2003 - 14:06 #23
slet dem.
Avatar billede snaptil Nybegynder
17. december 2003 - 14:09 #24
min pc er på 1000 mhz har ingen problemer med cs.. tror du skal få tjekket din pc godt igennem på alle kanter
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
17. december 2003 - 14:10 #25
Øhh jeg har lige et spg ang den her virus kan den medføre at min comp genstarter ?
Avatar billede arlet Juniormester
17. december 2003 - 14:11 #26
Nej, ikke i 2k..
Avatar billede arlet Juniormester
17. december 2003 - 14:12 #27
Men når vi har fået alt dit virus væk, tjekker vi den lige med spybot/hijackthis
Avatar billede arlet Juniormester
17. december 2003 - 14:15 #28
Når du har slettet den powermanager, genstarte du og kører en tur til med panda..

Finder den mere??
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
17. december 2003 - 14:18 #29
hehe tror sku ikke det sker hvis jeg skal være helt ærlig.. ! ... hmm smutter nu setter lige Virus scan i gang og smutter på arbejde.. så ser vi hvad jeg beslutter .. er der mere end 1000 viruser så formatere jeg alle mine drev :(
Avatar billede nuna Nybegynder
17. december 2003 - 16:26 #30
Avatar billede nuna Nybegynder
17. december 2003 - 16:28 #31
Click Start, and then click Run. (The Run dialog box appears.)

Type regedit
Then click OK. (The Registry Editor opens.)
Navigate to the key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
In the right pane, delete the value:
"PowerManager"="%windir%\svchost.exe"
Exit the Registry Editor.
Avatar billede snowball Novice
17. december 2003 - 16:44 #32
nuna: Hvorfor skriver du det der som et svar !? Hvorfor skriver du i det hele taget det der? Du skriver jo ikke noget som ikke allerede er blevet skrevet!

Snowball
Avatar billede zyber.tk Nybegynder
17. december 2003 - 17:06 #33
hmm der er stadig ikke noget der hedder CurrentVersion i win2k !
Avatar billede snowball Novice
17. december 2003 - 17:13 #34
zyber.tk: Det skal der være, så enten kigger du det forkerte sted, og også er du logget ind med en bruger som har begrænsede rettigheder.

Snowball
Avatar billede nuna Nybegynder
17. december 2003 - 17:42 #35
snowball: jeg havde ikke læst dit svar, beklager