Avatar billede red_martians Nybegynder
17. december 2003 - 10:26 Der er 13 kommentarer

Hjælp mig med at finde en linux som jeg kan prøve!

Jeg har aldrig rodet med linux før...men nu har jeg fået samlet mig en gammel-maskine af reserve-dele, som skal bruges som forsøgsdyr.
Som det første, ik noget avanceret, det skal bare virke, så jeg kan få dannet mig et overblik over dets funktioner.
Det må ik fylde for meget...og gerne kun en indstalation fra en enkelt CD.
Hardwaren består af:
AMD K6-2 300Mhz
3dfx Voodoo5 5500
og et slags via-bundkort..
og et realtek 10/100Mb netværkskort.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. december 2003 - 10:32 #1
Avatar billede red_martians Nybegynder
17. december 2003 - 10:44 #2
jotak...jeg kigger på det
Avatar billede red_martians Nybegynder
17. december 2003 - 10:47 #3
Skal jeg bare downloade alle filer, og ligge det på en CD... også vil computeren boote???...
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. december 2003 - 11:02 #4
Jeg vil anbefale dig at hente bogen #Linux æ Friheden til at vælge installation" og så skal du være opmærksom på at der er installparty hos sslug (2004-01-22: Installfest på NBI)

http://www.sslug.dk/adict/mgroup.php#200401220SSLUG
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2003 - 11:06 #5
Og sslug kører jo også en julekalender med en ny linux-distribution hver dag:

http://www.sslug.dk/julekalender
Avatar billede red_martians Nybegynder
17. december 2003 - 11:10 #6
Ok.....det lyder spændende, Det skal jeg helt sikkert lige overveje... og se om jeg har mulighed for at komme derind... Er det sådan at der kan blive sat en skærm til rådighed.. For er studerende uden bil!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. december 2003 - 11:17 #7
Normalt skal man selv have alt udstyr med, husk at tilmelde og opgive hvad du gerne vil. Det er nogle gange også mulighed for samkørsel og den slags
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. december 2003 - 12:12 #8
Knoppix virker ved boot fra CD, men kan også installeres på harddisken.
Avatar billede red_martians Nybegynder
18. december 2003 - 10:03 #9
ericjacobsen....når du ligger et svar deler jeg lige lidt point ud!!
Jeg takker for hjælpen, og skal klart overveje, hvordan jeg kan komme ind til københavn med min maskine.
Avatar billede qnella Nybegynder
07. januar 2004 - 09:13 #10
Avatar billede fimp Nybegynder
06. februar 2004 - 10:21 #11
gnella, nej, det er http://linuxiso.org
Avatar billede strych9 Praktikant
11. februar 2004 - 11:25 #12
Det er ret trætsomt at se folk der vil prøve linux men insisterer at gøre det på ældgammel ghetto-hardware. :)
Så installerer de det, og klager over at Linux er langsomt og 'Linux stinker' osv osv. Nej min ven, det er din hardware der stinker :) Gør det hellere ordentligt og få det på en hurtigere maskine.
Avatar billede fimp Nybegynder
12. februar 2004 - 16:25 #13
Jeg håber da folk kan sige sig selv det vil køre langsommere på 300mhz end 2 ghz ;)