Avatar billede thomas1000000 Nybegynder
16. december 2003 - 20:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fra Cd til PC til mp3

Hejsa, tja.. jeg er lidt grøn på området, men hvis jeg nu skal have smidt min cd-samling ind på hardisken hvordan gør jeg så, og hvilken software skal jeg bruge?

Kan jeg feks. konvertere den direkte fra cd til mp3 eller skal den først lægges ind i wave, nå jeg håber i kan hjælpe mig med en lille mini vejledning.
Avatar billede jensenegi Nybegynder
16. december 2003 - 20:22 #1
Brug MusicMatch, der riooer du din cd direkte til enten mp3 el. wav.
Hent programmet på  www.musicmatch.com  der er både en free version og en plus version der koster lidt men til gengæld har livsvarig opddatering. (jeg bruger den selv og har gennem tiden rippet over 1000 af mine cd´er)
Avatar billede tsmy2k Nybegynder
16. december 2003 - 20:23 #2
www.download.com og søg på audiograpper eller cd ripper... de fleste kan gøre det direkte til mp3
Avatar billede pafach Nybegynder
16. december 2003 - 21:11 #3
http://www.exactaudiocopy.de/ - er jeg meget glad for - kræver ikke installation, download den og pak den ud, så er du kørende. Du skal også hente lame http://lame.sourceforge.net/ før du starter programmet.