Avatar billede softcareconsult Nybegynder
16. december 2003 - 13:48 Der er 2 kommentarer

Rettigheder på win2k server

Jeg har en server, hvor burgerne al for ofte laver "træk-og-slip en folder i stifinderen" finte, og pludseligt mangles hele kundens mappe.
Antag der findes en mappe "Kunder", herunder findes en laaaang række kundemapper: "Kunde A" "Kunde B" etc.

Er det muligt at sætte rettigheder på de enkelte mapper (under mappen Kunder) således man ikke umiddelbart kan flytte "Kunde A" mappen ned under "Kunde B"
OG samtidig bevare brugernes "full control" under "Kunde A" OG når brugeren opretter nye filer nedarves mappen "Kunde A"'s rettigheder IKKE?
Det må da kunne lade sig gøre, selvom jeg ikke kan finde ud af det ;o)
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
16. december 2003 - 14:04 #1
det tror jeg ikke kan lade sig gøre med FULL CONTROL - med hensyn til nedarvning, fjernes hakket i INHERIT.....

ng_tnt
Avatar billede softcareconsult Nybegynder
16. december 2003 - 15:24 #2
Hvis jeg begrænser mit krav til read,write,delete ?
Men jeg kan jo ikke fjerne inherit, før brugeren har oprettet en ny fil. Vil denne fil ikke som default nedarve fra parent mappen. Ved at fjerne hak i inherit kan jeg forhindre aktuel objekt i at nedarve fra parent, men kan det omvendte også lade sig gøre? undskylder lige for sammenblandingen af danske og udenlandske udtryk :o)