Avatar billede kovalt Nybegynder
16. december 2003 - 00:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

PC starter ikke

Hej

Har lige købt et ASUS P4P800 deluxe bundkort med en Intel P4 2,8 GhZ processorsom nu desværre ikke vil starte...

Når jeg tænder kommer der strøm på systemet, men der bliver ikke sendt signal til skærmen - end ikke boot-oplysninger fra BIOS! Computeren med andre ord bare i tomgang, hvor det eneste der kører, er køleren til processoren..

Har prøvet med 2 forskellige AGP grafikkort

Nogen ideer?

/kovalt
Avatar billede kovalt Nybegynder
16. december 2003 - 00:38 #1
Efter at have tændt på fronten af kabinettet virker hverken reset-knap eller power-knappen.

Jeg kan således godt tænde på power-knappen men ikke slukke - til trods for at jeg holder den inde i 4 sek. som angivet i manualen...
Avatar billede kovalt Nybegynder
16. december 2003 - 00:44 #2
Der står i manualen at bundkortet kun understøtter 1,5V AGP-kort. Jeg har kørt et Radeon 9200 Atlantis - opfylder det ikke de 1,5V?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. december 2003 - 00:49 #3
Står FSB'en rigtigt ?
Kig i manualen, hvordan de små svitches skal stå !
Avatar billede kovalt Nybegynder
16. december 2003 - 00:53 #4
ok 2 sek
Avatar billede cd23mj Nybegynder
16. december 2003 - 00:57 #5
har samme problem bare med en lidt ældre comp den har kørt hele natten så imorges da jeg ville tænde den efter den havde været slukket i et par timer ville den ikke starte blæserne starter men den laver ik nogle bip lyde, tænder ikke harddiskene og skærmen er bare sort... den lugtede pænt brændt da jeg tænde den har tjækket Cpu'en den ser fin nok ud så tror det er moboet for mit vedkommende... det er en celeron 2000mhz på et DFI 21Pe eller sådan noget obo...
Avatar billede kovalt Nybegynder
16. december 2003 - 00:58 #6
jeg synes ikke jeg kan finde noget i manualen omkring at jumpe FSB. Jeg kan godt finde et sted for de forklare noget om hvad der understøttes af RAM og sådan. Jeg har 2 gange 512 MB DDR3200 RAM i hvilket skulle være understøttet.
Avatar billede kovalt Nybegynder
16. december 2003 - 00:59 #7
cd23mj ->  nu er det her lige kommet ind af døren i dag så jeg håber da ikke det er defekt ved levering....
Avatar billede kovalt Nybegynder
16. december 2003 - 01:07 #8
kan næsten ikke se det kan være andet end mobo. Kan der være noget jeg har sat forkert sammen som kan forårsage sådan et problem.....
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. december 2003 - 01:12 #9
Ja det kan det da godt. Noget kan være brækket/knækket/gået løs.
Det er jo næsten umuligt at svare på.

Nu ved jeg ikke lige, hvordan det bunkort ser ud. Men jeg vil næsten tro der et eller andet sted sidder en lille blå "klods" med fire små hvide skydere. De skal stå ganske bestemt for at virke sammen med CPU'en.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. december 2003 - 01:15 #10
Det kan i manualen hedde noget med "CPU Speed Setup" og "CPU Clock Frequency"
Avatar billede kovalt Nybegynder
16. december 2003 - 01:38 #11
det var mig der havde glemt at sætte det ekstra ATX strømstik fast...

Nå men nu er det løst....
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. december 2003 - 02:02 #12
Jamen velbekomme da - det var så lidt !